صحیفه سجادیه؛ کلامی فراتر از کلام مخلوق
کد خبر: 3707852
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
گفتاری از آیت‌الله بهجت؛

صحیفه سجادیه؛ کلامی فراتر از کلام مخلوق

گروه اندیشه ــ آیت‌الله بهجت ضمن تاکید بر شکرگزاری شیعیان به جهت بهره‌مندی از کتاب صحیفه سجادیه بر حفظ و صیانت از آن تاکید داشتند.

صحیفه سجادیه؛ کلامی فراتر از کلام مخلوق

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله بهجت بر مسئله شکرگزاری شیعیان به سبب بهره‌مندی ایشان از نعمت احادیث و ادعیه اهل بیت(ع) بسیار تاکید داشتند. ایشان در خصوص اهمیت و فضیلت کتاب صحیفه سجادیه عنوان می‌کردند: «چقدر شیعیان باید شکرگزاری کنند که سروکارشان با اهل‌بیت(ع) است و خداوند نعمت ولایت را به آنها عطا نموده است. «طنطاوی» درباره صحیفه سجادیه می‌گوید: «دُونَ کلامِ الْخالِقِ وَ فَوْقَ کلامِ الْمَخْلُوقِ؛ پایین‌تر از کلام خالق، و برتر از کلام مخلوق است». اکثریت مردم دنیا نصرانی و مسیحی هستند و از قرآن محرومند؛ و اکثریت فرقه‌های اسلامی، سنی و غیرشیعه‌اند و از صحیفه سجادیه، ادعیه مأثوره از اهل‌بیت(ع) و نهج‌البلاغه محرومند.

ایشان در خصوص اهتمام به حفظ و نشر این آثار و جلوگیری از فراموشی و نابودی آنان توصیه می‌کردند: «ما باید در فکر آن باشیم که کتب مفقود را پیدا کنیم، چنان‌که «فقه‌الرضا» در زمان مجلسی اول در بلاد شیعه پیدا شد. خدا می‌داند در عصر غیبت صغری چه چیزهایی پیدا شد، ولی از ترس ظالمان مخفی کردند. با این همه ظلم‌ها و اخفاها، باز خدا می‌داند که چقدر از آن آثار پیدا شده و باقی مانده است. صحیفه رابعه سجادیه را بنده دارم، بلکه تا بعد از خامسه، ثامنه و تاسعه هم احتمال دارد که موجود باشد. نوشته‌اند: تا ثامنه وجود دارد، و تا خامسه را بنده دیده‌ام.»

انتهای پیام

captcha