آغاز اولین روز مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه با تاخیر یک‌ساعته
کد خبر: 3707833
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

آغاز اولین روز مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه با تاخیر یک‌ساعته

گروه حوزه‌های علمیه ــ اولین روز دومین دوره مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام، صبح امروز با تاخیری یک‌ساعته شروع به کار کرد.

آغاز اولین روز مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام

به گزارش ایکنا؛ مراسم افتتاحیه این مسابقات شب گذشته اول اردیبهشت‌ماه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به قرآن کریم در سالن همایشات مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد و طبق برنامه اعلام‌شده قرار بود که رقابت‌ها از صبح امروز از ساعت ۸:۳۰ آغاز شود، اما با تاخیری نسبتا طولانی شروع به کار کرد.
 
البته با گذشت زمان نسبتا طولانی از وقت مقرر، هنوز صوت سالن برای شروع تلاوت قاری آغازکننده مراسم آماده نشده بود و این قاری بیش از ۱۵ دقیقه منتظر بود تا با تنظیم صوت سالن، قرائت خود را آغاز کند.

بنابر این گزارش، این مسابقات در رشته‌های حفظ همراه با تفسیر، قرائت همراه با تفسیر و خطابه‌خوانی در حال انجام است و در نوبت عصر نیز دنبال خواهد شد؛ روز دوشنبه نیز این مسابقات در دو نوبت صبح و عصر ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه رقابت‌های نهایی و مراسم اختتامیه با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی برگزار می‌شود.

رشته خطابه‌خوانی امسال به این مسابقات افزوده شده و هر خطیب در مرحله مقدماتی پنج دقیقه فرصت دارد تا سخنرانی خود را بر اساس آیات قرآن کریم و به زبان عربی ارائه کند.

رقابت‌های حفظ این مسابقات در سطح بالایی در حال انجام است، اما رقابت‌های قرائت با توجه به اینکه این بحث در چند کشور به صورت جدی دنبال می‌شود از سطح کیفی پائین‌تری برخوردار است.

بخش‌هایی از این مسابقات از سوی رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما پوشش خبری داده می‌شود؛ البته رادیو معارف صرفا به پوشش خبری این مسابقات اکتفا کرده و مراسم افتتاحیه نیز توسط این رسانه پوشش داده نشده است.

انتهای پیام
captcha