مسابقات قرآن؛ بزرگترین کار تبلیغی به منظور تألیف قلوب/ مسئولان مسابقات را جدی بگیرند
کد خبر: 3707631
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
بنیادی بیان کرد:

مسابقات قرآن؛ بزرگترین کار تبلیغی به منظور تألیف قلوب/ مسئولان مسابقات را جدی بگیرند

گروه مسابقات ــ پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: مسابقات قرآن بزرگترین کار تبلیغی است که با محوریت قرآن و تألیف قلوب صورت می‌گیرد و تصویر زیبایی از نظام جمهوری اسلامی را در اذهان مردم به تصویر می‌کشد.

محمد بنیادی، قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: الحمدلله این مسابقات سال به سال بهتر از گذشته برگزار می‌شود و خدا را شاکریم که در مکان مناسب و با هیئت داوران خوبی این دوره از مسابقات نیز در حال برپایی است.
وی با اشاره به سطح رقابت‌های نوبت صبح دومین روز از این رقابت‌ها ادامه داد: بطبع قاریان و حافظان روشندلی که در این مسابقات حضور پیدا کردند در نصاب مسابقات کشوری جمهوری اسلامی ایران نیست.
بنیادی با تأکید بر اینکه مسابقات در سطح استانی از سطح بین‌المللی قوی‌تر است، اظهار کرد: علت آن نیز این است که رشدی که در کشور ما در حوزه قرآن شده است در میان دیگر قاریان و حافظان کشورها شاهد نیستیم و همه همت‌ها برای ارتقای قرآن است چیزی که در کشورهای دیگر دیده نمی‌‌شود، حتی حافظ مصری نیز اجرای بدی نداشت اما با نصاب ما نزدیک نبود.
وی عنوان کرد: لذا باید در کشورهای اسلامی فکر اساسی در حوزه قرآنی شود. الحمدلله در جمهوری اسلامی ایران شاهد فراوانی قاریان و حافظان هستیم که با غربال‌‌ها، سختی‌ مراحل استانی و کشوری را برای رسیدن به حضور در مسابقات بین‌المللی طی می‌کنند.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان درباره تأثیر مسابقات بر نزدیک شدن ملت‌های اسلامی، بیان کرد: تألیف قلوب، آورده این مسابقات در مقابل مواردی است که در ذهن آنها تصویر کرده‌اند و هنگامی که در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند، می‌بینند مردم ایران و ایران اینگونه مکان و محبت‌هایی را دارند، در واقع می‌توان گفت مسابقات قرآن بزرگترین کار تبلیغی است که با محوریت قرآن، تألیف قلوب صورت می‌گیرد و تصویر زیبایی از نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌شود و شاهد هستند که ایران کشور جا افتاده‌ای در میان ملل اسلامی است.
بنیادی در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقات توانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند، اظهار کرد: اگر مردم اهتمام واقعی و جدی به قرآن نداشته باشند، جامعه قرآنی بدهی پیدا می‌کنند. اینگونه جریانات، جریاناتی است که نباید برای حضور پررنگ مردم به دنبالشان برویم بلکه مردم با شور و اشتیاق باید در این جلسات حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به حضور کمرنگ مسئولان در این مراسم، تصریح کرد: ردیف نخست را به‌عنوان ردیف ویژه و خاص به منظور تکریم از مسئولان کشور خالی نگه می‌دارند اما واقعاً در نصاب قابل پذیرش شاهد شلوغ بودن این ردیف و بعضاً فقدان صندلی خالی در این ردیف را شاهد نیستیم و این زیبنده ما نیست.
بنیادی بیان کرد: در عین اینکه مسئولان در جریان هستند و دعوتنامه برای آنها فرستاده شده است و آنها می‌توانند با برنامه‌ریزی درست دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب و سایر مردم را به حضور در این برنامه‌ها و مسابقات قرآنی تشویق کنند.
وی به برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: در حاشیه مسابقات نیز فعالیت جنبی و نمایشگاه‌هایی در نظر گرفته شده است که خود نوعی تنوع است.
بنیادی با ابراز گلایه از عدم حضور جدی جامعه و شهروندان و قراء به‌عنوان مخاطبان در سالن مسابقات، تصریح کرد: جامعه قرآنی باید حضور پررنگ‌تر در این مسابقات داشته باشند و رسانه ملی نیز باید برای انعکاس بزرگترین رویداد قرآنی کشور حضور فعال داشته باشد و مسئولان و وزارتخانه‌ها هر کدام روزی را مختص به این جریان قرار دهند و برای تکریم و تعظیم و تجلیل قرآن در این مراسم حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: تعظیم قرآن یعنی وجود گعده‌های جمعی در این مجالس و مراسم، به طوری که باید آنقدر استقبال مردم از مسابقات زیاد باشد تا سالن مسابقات پر شود.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با رقابت شرکت‌کنندگان ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه به مدت 5 روز با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب در حوزه علمیه قم در رشته حفظ، قرائت،تفسیر و خطابه قرآنی، دانشجویان مسلمان در شهر مشهد مقدس در رشته‌های حفظ و قرائت، بانوان در رشته حفظ در تهران، روشندلان و نابینایان و آقایان در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha