اولویت حل مشکلات جوانان و هویت‌بخشی در راستای توصیه‌های رهبری/ حمایت از لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان
کد خبر: 3707624
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

اولویت حل مشکلات جوانان و هویت‌بخشی در راستای توصیه‌های رهبری/ حمایت از لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان

گروه سلامت ــ وزیر ورزش و جوانان در نشست ساماندهی با اشاره به فعالیت‌های این وزارت‎خانه در سال 96 بر حمایت از لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد.

اولویت حل مشکلات جوانان و هویت‌بخشی در راستای توصیه‌های رهبری/ حمایت از لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان
به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و در شصت و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که صبح امروز اول اردیبهشت‌ماه در وزارت ساختمان سئول وزارت ورزش برگزار شد، با اشاره به اجلاس سازمان همکاری کشور‌های اسلامی که چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در باکو برگزار شد، اظهار کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ کشور در دنیا وجود دارند که وزارت ورزش و جوانان دارند و و این دو مقوله بسیار مهم از یکدیگر جدا نیستند، آن‌ها بر روی موضوعاتی مانند اوقات فراغت، تفریحات و ورزش و جوانان متمرکز هستند و حوزه‌هایی مانند اشتغال یا مسکن از جمله وظایف آنان نیست.
وی افزود: وزارت ورزش و جوانان در کشور‌های دیگر بر روی ساماندهی و هویت بخشی جوانان تمرکز بیشتری دارند افزود: در این کشور‌ها حل مشکلات اشتغال، مسکن در برنامه‌های وزارتخانه‌های دیگر قرار دارد و جوانان از این طریق از این خدمات منتفع می‌شوند.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به لایحه جداسازی حوزه ورزش از جوانان در مجلس شورای اسلامی و تشکیل سازمان ملی جوانان بیان کرد: اگر همه مسائل و مشکلات را در قالب بخش جوانان ببینیم حتی با وجود تفکیک وزارت ورزش و سازمان جوانان باز هم انتقادات زیادی نسبت به بخش جوانان به وجود می‎آید، چرا که در صورت تشکیل سازمان جوانان به شکل مستقل نیز این سازمان نمی‌تواند به تنهایی همه مشکلات جوانان را حل کند در حال حاضر مدافع لایحه دولت برای تفکیک این دو بخش در مجلس هستیم و امیدواریم که این لایحه هر چه سریعتر به جمع بندی برسد.
سلطانی‌فر در ادامه مهمترین برنامه‌های انجام شده وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۶ را در حوزه جوانان برشمرد و گفت: گسترش NGO‌ها و توانمندسازی آنها، افزایش تعداد خانه‌های جوانان، افزایش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج و ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از جمله اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم نهاد موجود در کشور زیر ۱۰۰ مورد بود که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۲ هزار سازمان مردم نهاد افزایش یافته است؛ میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده ازدواج در سال ۹۲ نیز ۲۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال ۹۵ به بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که رشد ۳.۵ برابری را نشان می‌دهد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در گذشته دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج چندان فعال نبوده‌اند اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۳۰۰ دفتر راهنمایی و مشاوره ازدواج در کشور مجوز گرفته و مشغول فعالیت هستند.
سلطانی‌فر با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برگزار نشده است؛ عنوان کرد: بیشترین جلسات دیدار با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد جوانان در این معاونت برگزار شده است؛ در طول سال گذشته به طور میانگین هر هفته با نمایندگان دو استان جلسات دیدار برگزار شده است و پیگیری مسائل جوانان با مکانیزم و ساماندهی منظمی پیگیری شده است.
سلطانی‌فر با بیان اینکه تا زمان تصویب لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان با قدرت به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهیم تأکید کرد: ممکن است این لایحه یکسال شاید هم بیشتر طول بکشد، اما ما امور اجرایی خود را متوقف نمی‌کنیم، در حال حاضر نیز تلاش می‌کنیم تا با استفاده از منابع، ابزار و اقتدار قانونی که داریم مشکلات جوانان را حل و فصل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مشهد نیز افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حل مشکلات جوانان و هویت بخشی به آن‌ها از مهمترین اولویت‌های ما هستند و تمرکز رئیس جمهور نیز بر جوانان با تاکید وی بر بکارگیری مدیران جوان جلوه‌گر شده است.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و فراهم کردن مسکن در اولویت‌های دولت قرار دارد، گفت: نتایج تلاش دولت برای ایجاد اشتغال بین ۸۰ تا ۹۰ درصد در قشر جوان اتفاق خواهد افتاد. امیدواریم تا با عزم دولت در سال جدید برای اشتغال گسترده، شاهد یک میلیون و ۳۳ هزار مورد شغل در کشور باشیم.
سلطانی‌فر با اشاره به ۱۲ هزار میلیارد بودجه مشترک بین صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل برای اعطای وام اشتغال به روستاییان نیز گفت: به نظر می‌رسد تلاش دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیز منجر به حل مشکل مسکن و رونق اقتصادی در این بخش باشد.
انتهای پیام
captcha