حضور قاریان نوجوان ایلامی در مسابقات سراسری قرآن کریم کشور عراق
کد خبر: 3707362
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

حضور قاریان نوجوان ایلامی در مسابقات سراسری قرآن کریم کشور عراق

مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اعزام ۱۰ قاری نوجوان استان ایلام به کشور عراق به‌منظور برگزاری محافل انس با قرآن کریم و شرکت در مسابقات سراسری این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: این تعداد نوجوان ایلامی برای شرکت در اولین مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن کریم عراق به این کشور اعزام‌شده‌اند.

وی، بابیان اینکه این مسابقات در شهر کوت مرکز استان واسط کشور عراق برگزار می‌شود، ابراز کرد: اعزام قاریان نوجوان ایلامی بر اساس دعوت‌نامه کتبی از کشور عراق بوده و مهمان دارالقرآن استان واسط عراق هستند که در مدت حضورشان در کشور عراق در بیش از 10 محفل انس با قرآن حضور خواهند یافت.

مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: اختتامیه این مسابقات به میزبانی حرمین شریفین کاظمین برگزار می‌شود و هیئت اعزامی از استان ایلام پس از حضور در حرمین شریفین، در کربلای معلا و نجف اشرف حضور خواهند داشت و سپس به استان ایلام بازخواهند گشت.

ایدی، تصریح کرد: همچنین پیام رحمانی قاری ممتاز و نونهال استان ایلام در مراسم نماز جمعه شهر کوت حضور یافت و قرائت این نوجوان ایلامی با استقبال شکوهمند مردم این شهر همراه بود که این برنامه با هماهنگی واحد قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و رابطه القرآنیه استان واسط کشور انجام‌گرفته است.

وی، بابیان اینکه در سال‌های اخیر خوشبختانه تعاملات فرهنگی و قرآنی با استان‌های هم‌مرز با استان در کشور عراق صورت گرفته است، ابراز کرد: به‌طورقطع این تعاملات موجب تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در استان‌های مرزی دو کشور ایران و عراق خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: 10 نفر قاری نوجوان ایلامی از طریق مرز مهران به کشور عراق اعزام‌شده‌اند و مورد استقبال مسئولان فرهنگی و اجرایی استان واسط عراق گرفتند.

انتهای پیام

captcha