مسابقات بین المللی قرآن بانوان، اهتمام نظام به قرآنی شدن جامعه است
کد خبر: 3706866
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

مسابقات بین المللی قرآن بانوان، اهتمام نظام به قرآنی شدن جامعه است

برگزاری این مسابقات نشان می دهد توجه به بانوان و در نظر داشتن شان و جایگاه آنها همواره و در ساحات مختلف در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران است و این توجه به شان و حقیقت انسانی زن در پرتوی آموزه های نورانی اسلام صورت می گیرد.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تاثیر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان بر ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» یعنی بالاتر از هدایت قرآنی هدایتی وجود ندارد؛ لذا برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و اهتمام جمهوری اسلامی به زمینه سازی برای قرآنی شدن مردم، بسیار پسندیده و دارای برکات بسیار است. 

وی اظهار کرد: علاوه بر این، برگزاری این مسابقات نشان می دهد توجه به بانوان و در نظر داشتن شان و جایگاه آنها همواره و در ساحات مختلف در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران است و این توجه به شان و حقیقت انسانی زن در پرتوی آموزه های نورانی اسلام صورت می گیرد.

مسئول سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه این توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به بانوان می تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای اسلامی نیز باشد، تاکید کرد: این کشورها با الگوگیری از ایران اسلامی می توانند هم به بانوان و هم به قرآن کریم توجه بیشتری نشان بدهند.

وی همچنین با اشاره به شعار این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یعنی «یک کتاب، یک امت»، تصریح کرد: قرآن کریم یکی از محورهای وحدت بین مسلمانان است و ایران اسلامی نیز با فعالیت هایی مثل برگزاری مسابقات بین المللی، حامل پیام های قرآن می شود و می تواند بر ایجاد بیشتر وحدت بین کشورهای اسلامی تاثیر مثبت داشته باشد.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میان مردان و زنان در ضرورت این ایجاد وحدت بیشتر تفاوتی نیست، گفت: برای همه امت اسلامی با تکیه بر قرائت قرآن کریم انشاء الله وحدتی بیش از گذشته با محوریت آیات الهی را شاهد باشیم و این تفرق حاضر را کنار بگذارند. 

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور شرکت کنندگانی از ۲۸ کشور جهان در هتل ارم تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha