یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)
کد خبر: 3705942
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد در جلسه قرآن اهل بیت(ع)‌ مشهد از مرحوم جواهری، مفسر قرآن یاد کرد و گفت: ایشان از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط بود و آرزو داشت هر کدام از اعضای جلسات خود جلسه دیگری را راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی،‌ جلسه قرآن اهل بیت(ع) با حضور اساتید و قاریان ممتاز شب گذشته، 26 فروردین ماه در بلوار شهید فرامرز عباسی مشهد برگزار شد.

در این جلسه قرآن محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد به اهمیت برگزاری جلسات قرآن براساس حدیث نبوی اشاره و عنوان کرد: همانگونه که ما از زمین به آسمان نگاه می‌کنیم و ستاره‌هایی درخشان می‌بینیم، در زمین نیز ستاره‌های درخشانی هستند که ملائکه و فرشتگان مقرب الهی آنان را رصد می‌کنند و می‌بینند و آن خانه‌هایی است که در آنجا قرآن تلاوت می‌شود.

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)

خانه‌هایی که محل رفت‌وآمد فرشتگانند
وی ادامه داد: زمینیان شاید آن چشم بصیرت را نداشته باشند اما در آسمان که پرده‌ها جلوی منظر نگاه ملائکه نیست، این نورانیت را می‌بینند؛ شیاطین به این خانه‌ها راه پیدا نمی‌کنند چرا که آنجا محل رفت و آمد فرشتگان است.

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)

آقامحمدیان در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت کادرسازی و جانشین‌پروری از سوی اساتید و مسئولان جلسات برای بقا و تداوم جلسات اشاره کرد و گفت: خدا را شکر بسیاری از اساتید این پیش‌بینی را می‌کنند و همواره دغدغه این موضوع را دارند که در صورت عدم امکان حضور در جلسات به علت‌های مختلف از جمله خدمت سربازی، تحصیل و اقامت موقت و یا دائم در شهرهای دیگر و..، چراغ جلسه خاموش نشود و جلسه قائم به شخص نباشد.

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)
وی تأکید کرد: در برگزاری جلسات قرآن این موضوع اهمیت دارد که مستمر بوده و ادامه داشته باشد.

یادی از محمدحسن جواهری

مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد در ادامه صحبت‌های خود، یادی از مرحوم محمدحسن جواهری، استاد و مفسر قرآن کرد و افزود: مرحوم جواهری استاد بنده بودند و مهرماه سال گذشته فوت کردند. این استاد قرآن خود شاگرد شیخ رجبعلی خیاط بود ـ که کیمیای محبت حجت‌الاسلام محمدی‌ ری‌شهری در مورد زندگینامه و گفته‌های شیخ رجبعلی، عارف مشهور است ـ و در بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله کشور اندونزی تدریس می‌شود.

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)
وی در پایان اضافه کرد: مرحوم جواهری به شاگردانش می‌گفت آرزو دارم بچه‌های جلسه اگر از اینجا جدا شدند، جلسات دیگری را راه‌اندازی کنند چرا که قرآن و اهل بیت(ع) پناه هستند و آدمی به‌وسیله این دو تا آخر عمر بیمه می‌شود.

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)

در این جلسه، علی ثنایی، علیرضا زارع، سعید دشتبان از اعضای جلسه و محمد میرافضلی، داوود اعتضادی از قاریان نوجوان به تلاوت قرآن پرداختند و محمدرضا منصوری نیز صلوات خاصه علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را به سبک مرحوم رضا انصاریان قرائت کرد که با تشویق حاضران در جلسه رو به رو شد.
گفتنی است،‌ جلسه آینده، یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه همزمان با ولادت سیدالساجدین(ع) از ساعت 20:20 به نشانی انتهای فرامرز عباسی، فجر 8، پلاک 5 میزبان علاقه‌مندان به کلام وحی است.

یادی از مرحوم محمدحسن جواهری در جلسه قرآن اهل بیت(ع)
ابراهیم الهی

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۱:۲۲
0
0
خسته نباشید و ممنون از شما جناب آقا محمدیان که خاطره پرنقش و نگار استاد جواهری را دل ما زنده کردید کاش بیشتر و بیشتر یاد شود از این استاد والامقام
ممنون
سیدعلی اکرمی
محمد عظیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۹:۲۰
0
0
بنده هم در مجلس بودم خیلی خوب بود
واقعا برگزاری جلسات در ۶ ماه اول سال مدیریت هوشمندانه ای میخاد که با وجود کوتاهی شب ها و پیشروی وقت اذان نه دیر شروع بشه و نه دیر تموم بشه، من که از راه دوری به این جلسه میام واقعا به موقع به منزل میرسم و برای روز کاری فرداش هیچ مشکلی پیش نمیاد و من این حسن را دیدم و واقعا تحسین کردم
خداوند به شما جزای خیر دهد
captcha