اسلام ارزش واقعی زن را بیان کرده است
کد خبر: 3698279
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
رحیمی:

اسلام ارزش واقعی زن را بیان کرده است

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: اسلام با بيان ارزش واقعى زن و خانواده و اثر وجودى آن‏ها و حفظ كرامت و حقوق خانواده و زن، خانواده را ميدانى براى تجلى استعدادها، توانمندى‏‌ها و عواطف و احساسات زن قرار داده است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز جمعه 18 اسفندماه در خطبه‌های نمازجمعه ابهر به مسئله سیر و سلوک الهی اشاره کرد و گفت: بهترین مسیر و طریق سیر و سلوک الهی در زندگی پیامبران و ائمه معصومین وجود دارد و دین به ما دستور داده است طوری زندگی کنیم که دستان خودتان را ببوسید. این دستان زمانی بوسیدنی است که اولا به درگاه الهی بلند شود و متبرک شود و ثانیا اهل صدقه باشد چرا که در صدقه دادن دستان کسی که صدقه می‌دهد به دست بی‌دستی ذات اقدس احدیت رسیده است و متبرک شده و آن دست را باید بوسید.
وی با اشاره به اینکه انسان با اهل عیال و طبیعت می‌تواند به سیر و سلوک الهی برسد و به آن هفت شهر عشق راه پیدا کند، افزود: در این موقع چون دستان او دستان خدایی شده و آن دستان بوسیدنی است و این انسانی که به اوج کمال رسیده است در هر کجا باشد آنجا به منزله بیت‌الله است و نگاه او به سر زمین مسجدمحورانه و نیتش خدایی است.
حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به روز زن و نگاه غرب و اسلام به این پدیده اشاره و تصریح کرد: در غرب با اعطاى آزادى‏‌هاى مختلف به زنان و دختران و ايجاد روابط نامشروع و از بين رفتن قبح آن و نيز عدم محدوديت روابط جنسى به خانواده و همسر، نه تنها امنيت زنان بيشتر نشده بلكه شاهد افزايش آمار تجاوز جنسى و بى‏‌بندوبارى در غرب هستيم.
امام جمعه ابهر تاکید کرد: درمقابل اين نوع نگاه غرب به زنان، نظام جمهورى اسلامى ايران كه مبناى حركت انقلابى خود را تعاليم و مبانى ارزشمند دين مبين اسلام قرار داده، به زن و جايگاه و منزلت او نيز باتوجه به اين مبانى نگاه کرده و با الگو قرار دادن شخصيت حضرت زهرا(س) به ‏عنوان الگوى كامل زن مسلمان، به زنان جامعه اسلامى در عين اعطاى حقوق اجتماعى، سياسى و اقتصادى به‏عنوان افراد جامعه، شأن و منزلت اجتماعى و خانوادگى ارزشمند و والايى بخشيده و سعى کرده هويت و منزلت تنزل ‏يافته زن در دوره پهلوى را كه با الگوبردارى از زن غربى ايجاد شده بود، به او بازگرداند و به كمال معنوى و دنيوى برساند.
حجت‌الاسلام رحیمی گفت: با نگاه به مجموعه آموزه‌‏هاى اسلام در خصوص زنان، مى‌‏توان دريافت كه اسلام با بيان ارزش واقعى زن و خانواده و اثر وجودى آن‏ها و حفظ كرامت و حقوق خانواده و زن، با تمامى تفكرات ناصواب و فرهنگ جاهلانه در خصوص زن و خانواده مبارزه کرده و خانواده را ميدانى براى تجلى استعدادها، توانمندى‏‌ها و عواطف و احساسات زن قرار داده است و در عين حال او را به‏ عنوان عضو مؤثر جامعه و متمم حيات انسانى و با حفظ جايگاه و شأن انسانى او، در مسائل فرهنگى، اجتماعى و سياسى و اقتصادى پذيرفته و در سرنوشت جامعه شريک کرده است.
امام جمعه ابهر در ادامه به 22 اسفند سال 1358 سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره و تصریح کرد: بنیاد شهید نهادی است که به‏ دلیل کارکردها و توانایی‏‌هایی که دارد،‏ می‌‏تواند نقش مهمی در زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی ایفا کند.
وی افزود: تکریم از خانواده‏‌های شهدا و ایثارگران و پاسخگویی به نیازهای آنان و نیز بازخوانی تجربیات آنان در تربیت فرزندان شهید خود و بازگویی خاطرات آنان برای نسل جوان از مهمترین وظایفی است که این بنیاد در راستای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران و نیز ترویج ارزش‌های انقلابی می‌‏تواند برعهده داشته باشد.
امام جمعه ابهر گفت: براى دشمن معاصر عجيب است كه در دنياى مادى كنونى كه افراد در پى كسب منافع دنيوى و مادى هستند و براى اين هدف اقدام به هرنوع رقابت و خباثتى مى‌‏كنند و با تمام توان و قدرتى كه دنياپرستى و سرگرم كردن جوانان به زرق و برق‏‌هاى اين جهان تبليغ مى‌‏شود، عده‏‌اى از نظام جمهورى اسلامى ايران در داخل و حتى در خارج از مرزهاى اين كشور، براى اعتلاى ارزش‌هاى دينى خود از جان يعنى بزرگترين سرمايه خود مى‏‌گذرند.
captcha