انزوای روحانیون برنامه همیشگی دشمنان بوده است
کد خبر: 3688818
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

انزوای روحانیون برنامه همیشگی دشمنان بوده است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دشمن انزوای علمای دین را همواره مدنظر دارد و اکنون نیز برنامه آنان در همین خصوص است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امروز16 بهمن ماه در گردهمایی ائمه جمعه و رابطین دستگاه‌های اجرایی استان اظهارکرد: فلسفه وجودی، مسیر سیرو سلوک الهی و هدف نهایی دین که خلق انسان بوده برای عبادی است.

وی افزود: خداوند هر آنچه که بندگانش نیاز دارند آفریده و تصرف در آنها را به کسانی داده که بر اساس هدف خلقت کار کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خداوند بی نیاز از همه چیز است و عبادت تنها راه کمال بندگان است، تصریح کرد: باید خوردن، خوابیدن و همه کارهای انسان مصداقی از عبادت خداوند باشد.

عبادی با تاکید بر اهمیت جایگاه نماز، ادامه داد: نفس انسان تاثیرپذیر و گمراکننده است و جاذبه های این دنیا با ایجاد انحراف می شود و به همین دلیل نماز میزان کننده انسان است.

وی بیان کرد: اقامه نماز زمینه کمال و سعادت و عاقبت بخیری انسان را در پی‌دارد و خداوند بندگان ضعیفش را با توجه به نماز راهنمایی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نماز تمام غبار روحی انسان را می زداید گفت: آزادی انسان در گرو بندگی خدا است و انسان خود را با اقامه نماز میزان می‌کند.

عبادی تاکید کرد: اگر تمام انسان های کره زمین خود را با این مهم میزان کنند در دنیا هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه تسلیم حق بودن کار ساده یا نیست ادامه داد: ما مشکلات نامسلمانی خود را به پای اسلام می‌گذاریم و تمام مشکلات ما از عدم فهمیدن معنی نماز و عبودیت و بندگی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: علما چشم جامعه هستند و اگر چشم جامعه را گرفتیم مسیرها تشخیص داده نخواهد شد.

عبادی خاطرنشان کرد: دشمن تعطیلی مدارس علمیه و انزوای علمای دین را همواره مدنظر دارد و اکنون نیز برنامه آنان در همین خصوص است.

captcha