پیشنهاد روسیه برای برگزاری کنفرانس شیعه و سنی
کد خبر: 3685679
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

پیشنهاد روسیه برای برگزاری کنفرانس شیعه و سنی

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اظهار نظر کرد: زمان آن رسیده است که یک کنفرانس جامع اسلامی با هدف ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان تشکیل شود.

پیشنهاد روسیه برای برگزاری کنفرانس شیعه و سنیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اظهار نظر کرد: زمان آن رسیده است که یک کنفرانس جامع اسلامی با هدف ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان تشکیل شود. کنفرانسی که موجبات بهبود روابط ایران و عربستان سعودی را فراهم کند.

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با کانال راشا تودی، برای هرگونه کمک در راستای برقراری صلح بین شیعه و سنی اعلام آمادگی کرد.

لاووروف گفت: من معتقد هستم که حل و فصل مسائل جهان اسلام بایستی بر اساس اصول اتحاد اسلامی با محوریت دوستی و یکدلی شیعه و سنی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: مدت زیادی است که ما در این رابطه صحبت میکنیم که زمان آن رسیده است که یک کنفرانس جامع مانند کنفرانس های عمان برگزار شود، تا در آن یک قطعنامه ی جدی که هدف آن فقط و فقط ایجاد وحدت بین تمامی مسلمانان باشد، صادر شود.  مسلما این قطعنامه به سود همگی خواهد بود و می تواند منجر به ایجاد یک پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی که از جمله اصلی ترین نماینده های مخالف دو جبهه هستند برقرار کند.

لاوروف ابراز عقیده کرد: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، دو قدرت بزرگ منطقه هستند و مسلما منافع نفوذ هرکدام در سایر نقاط خاورمیانه یک امر طبیعی است/.

captcha