حضرت زینب(س) الگوی مدافع ولایت بوده است
کد خبر: 3683435
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
حسینی:

حضرت زینب(س) الگوی مدافع ولایت بوده است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه سیرجان گفت: حضرت زینب(س) به عنوان الگویی صاحب شهامت، شجاعت، حلم، صبر، استقامت، عبادت و پیرو و مدافع ولایت بوده است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام جمعه سیرجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر مسؤولان را برای برطرف کردن مشکلات مردم موظف دانست و گفت: این خواست مراجع تقلید، نمایندگان مردم در مجلس و همه مردم است که باید مشکلات جامعه به صورت اجرایی و عملی برطرف شود و نیازمند پیشبرد امور و برنامه‌های عملی بدون حاشیه رفتن است.
وی از برجام سخن به میان آورد و خطاب به مسئولان افزود: به دنبال حفظ برجام نباشیم زیرا آمریکا طی گذشت دوسال از برجام هنوز تحریم‌ها و نقض مکرر برجام را در اولویت کاری خود می‌داند و با نیرنگ می‌خواهد حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد .
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به شرط و شروط رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران و توقف فعالیت‌های موشکی گفت: ترامپ اخیرا گفته باید پول خرج کرد و قدرت دفاعی موشکی آمریکا را افزایش داد پس چگونه می‌خواهد که قدرت موشکی ایران اسلامی متوقف شود این با هیچ منطق و قانونی سازگاری ندارد.
امام جمعه سیرجان با تأکید بر ایستادگی در مقابل زورگویی‌های استکبار بیان کرد: تاکنون این ایستادگی دشمنان ما را شکست داده و اگر از موضع قدرت حرف بزنیم سردمداران آمریکا می‌ترسند همانگونه که تاکنون ترسیدند و عقب نشستند، نمونه این سیاست را جهانیان در موضع‌گیری‌های کره‌شمالی دیدند که چگونه ترامپ ترسید و عقب نشینی کرد.
امام جمعه سیرجان با اشاره به فرمایشات رهبری در اجلاس بین‌المجالس افزود: رهبری خواستار صراحت در موضع‌گیری کشورها در قبال جنایت آمریکا و صهیونیست‌ها شدند و تاکید کردند: با صدای بلند اعلام انزجار از این ظلم‌ها و جنایات داشته باشید، قطعا این اتحاد اسلامی دشمنان را شکست خواهد داد.
حجت‌الاسلام حسینی جنایات آل‌سعود و حمایت از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را محکوم و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با این حمایت‌ها حاشیه امنی را برای خود درست کرده و جنایات بی‌شماری را انجام داده اما به زودی این حاشیه امن با مجاهدت نیروهای مقاومت از بین می‌رود و صهیونیست‌ها که ابتدا شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند امروز دور خود دیوار کشیده و در وحشت به سر ‌می‌برند.
وی به روز غزه اشاره و اظهار کرد: پایداری مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان توان استقامت و قدرت ارتش رژیم صهیونیستی را گرفت و امروز هم دنیای اسلام باید مقابل صهیونیست بیشتر ایستادگی کند و از قدس به عنوان پایتخت فلسطین دفاع کند به طوری که کسی جرات حرکت و جسارت به قبله اول مسلمین را نداشته باشد و یقین داشته باشید و بدانید که رژیم صهیونیستی در معرض نابودی است.
امام جمعه سیرجان با اشاره به نزدیک شدن ایام‌الله دهه فجر و ایام فاطمیه بیان کرد: مردم حفظ حرمت ارزش‌های اسلامی را دارند و در ایام فاطمیه ارزش‌های اسلامی در جشن‌های ملی رعایت می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) از آن حضرت به عنوان الگویی صاحب شهامت، شجاعت، حلم، صبر، استقامت، عبادت و پیرو و مدافع ولایت یاد کرد و افزود: پیروزی امروز ملت ایران هم به دلیل تبعیت از این ائمه و معصومین(ع) است که دشمنان را شکست داده است.
وی در خطبه اول به بحث امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تأکید کرد: سکوت جامعه در برابر گناه، اشاعه فحشاء و منکر، سنگدلی و قساوت قلب، همراه شدن و کمک کردن به گناه، سرمایه‌گذاری در مسیر عصیان و گناه آثار شومی را در پی داشته و همه آن‌ها به دلیل عدم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند.
منبع: ستاد برگزاری نماز جمعه استان کرمان

captcha