«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» زیباترین کلام در خوشنویسی است
کد خبر: 3683348
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
یک خوشنویس:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» زیباترین کلام در خوشنویسی است

گروه هنر: محمد حسن‌زاده گفت: به شخصه در طول عمر کار هنریم، هیچ آیه‌ای را به لحاظ زیبایی در هنر خوشنویسی، نظیر آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» ندیدم، چون هر اندازه که اثر در این حوزه خلق کنیم باز هم کار مربوطه تکراری نمی‌شود.

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» زیباترین کلام در خوشنویسی است
 
محمد حسن‌زاده، هنرمند خوشنویس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره جایگاه آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» در خوشنویسی اظهار کرد: من آیه‌های بسیاری را خوشنویسی می‌کنم، اما «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» جایگاهی ویژه برای من در خوشنویسی دارد، هرچند معتقدم این نظر را همه خوشنویسان دارند، زیرا مانور گرافیکی و خوشنویسی در این آیه بسیار بالا است.

وی افزود: در این آیه هر اندازه هم که کار کنید باز هم نکته جدیدی وجود دارد که می‌توان با اتکا به آن اثری جدیدی خلق کرد، برای همین نیز هیچگاه کار‌هایی که در این حوزه تولید می‌شود تکراری نیست. استاد امیر احمد فلسفی استاد بزرگ خوشنویسی گفت: تنها با یک روش خوشنویسی (نستعلیق) کار‌های بسیاری در خوشنویسی خلق کردم، اما باز هم دیدم جا برای کار کردن وجود دارد.

این خوشنویس ادامه داد: علاقه دیگر من در خوشنویسی به اسماء الحسنی مربوط می‌شود، به ویژه این کار در هنر نقاشی‌خط جذابیت بسیار بالایی دارد. نکته دیگر این‌که کار‌هایی که در هنر نقاشی‌خط با محوریت اسماء‌الحسنی خلق می‌شود به لحاظ اقتصادی دستاورد‌های بالایی نیز دارد، چون خریدار و خواهان آن زیاد است.

وی در پایان درباره شرایط برپایی نمایشگاه گفت: متاسفانه برپایی نمایشگاه انفرادی، بسیار سخت شده است، زیرا اجاره گالری بسیار بالاست. برای همین نهایتاً من بتوانم سالی یک نمایشگاه انفرادی برگزار کنم. نمایشگاه بعدی من نیز اردیبهشت سال ۹۷ برپا می‌شود.
captcha