معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد + فیلم و عکس
کد خبر: 3683328
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد + فیلم و عکس

گروه جهاد و حماسه: جهاد مغنیه، آقازاده‌ای بود که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، استکبار و صهیونیست‌ها کرد.

جمعه//معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شهید جهاد عماد مغنیه، «جواد» در سال ۱۹۹۱ در «طیربا» لبنان در خانواده‌ای مبارز متولد شد. پدرش، عماد مغنیه، نام برادر شهیدش در مبارزه با صهیونیست‌ها را برای وی انتخاب کرد. وی همواره در کنار پدرش که از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود، حضور داشت و پس از شهادت پدرش، رابطه تنگاتنگی با سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی داشت، بطوری که برخی از سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی به عنوان پدران معنوی وی یاد می‌کنند. خانواده شهید جهاد مغنیه فرزند حاج رضوان بود که ۲۳ سال قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی اسرائیل را به سخره گرفته و آنها نتوانسته بودند او را پیدا کنند. به همین دلیل در پی این سال‌ها صهیونیست‌ها دو برادر حاج رضوان یعنی عموهای جهاد عماد مغنیه به نام‌های فواد و جهاد را به شهادت رساندند. شهید جهاد عماد مغنیه، چهارمین شهید از خانواده مغنیه است. وی یک خواهر و یک برادر با نام‌های فاطمه، مصطفی دارد.شهید جهاد مغنیه تحصیلات عالیه را در رشته‌ مدیریت در دانشگاه آمریکایی بیروت، یکی از بهترین دانشگاه‌های خاورمیانه شروع کرد. تنها یک درس باقی مانده بود تا مدرکش را بگیرد که به مقام والای شهادت نائل شد.

فعالیت‌های جهاد مغنیه در حزب‌الله

در طول سال‌های جنگ داخلی سوریه، حزب‌الله توانست به کمک ایران و سوریه زیرساخت‌های «جولان» را به دست گیرد و پایگاه مهمی در آن جا دایر کند. مسئول اول این پایگاه شهید جهاد مغنیه، پسر شهید عماد مغنیه بود و مسئول دوم نیز «سمیر قنطار» است که در سال ۲۰۰۸ در توافق تبادل اسرا، میان اسرائیل و حزب الله آزاد شد.

حزب الله خطوط دفاعی گوناگونی را در این منطقه به وجود آورده و نزدیک به هزار نفر را در آن خطوط مستقر کرده است تا به این ترتیب از عبور بنیادگراهای سنی از سوریه به خاک لبنان جلوگیری کند.

روزنامه صهیوینیستی «هاآرتص» در گزارشی ادعا کرده که خمپاره کاتیوشای ۱۰۷ میلیمتری که در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه در تابستان گذشته از جولان به سمت اسرائیلی‌ها شلیک شد نیز از سوی عناصر حز‌ الله در این منطقه شلیک شده بود.

اهمیت منطقه جولان و حضور موثر جهاد مغنیه

وب سایت شبکه سی ان ان در مصاحبه ای که با «موید غزلان»، یکی از اعضای هیئت رهبری شورای ملی مخالفان سوری انجام داده بود؛ گفته بود که سازمان امنیت نظامی ارتش آزاد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد حزب الله، جهاد مغنیه را مسئول پرونده «جولان» کرده است.

این چهره مخالف سوری همچنین گفت که: «نیروهای مسلح ارتش آزاد دریافته‌اند که حزب الله تا چه اندازه در منطقه جولان نفوذ دارد، تا آن جا که توانسته است بر منطقه استراتژیک «تل الحاره» مسلط شود. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که مراکز وابسته به حزب‌الله امکانات ویژه ای در اختیار دارند که می‌تواند آنها را به واحدهای مستقر در مرزهای جولان مرتبط کند.»

جمعه//معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد

اهمیت این منطقه زمانی افزایش یافت که مخالفان مسلح توانستند پیشروی‌هایی در این منطقه داشته باشند و کنترل گذرگاه «قنیطره» و منطقه «تل الحاره» را به دست گیرند. اتفاقی که تأثیری بسیار در نقشه استراتژیک منطقه گذاشت. بعد از آن حزب‌الله متوجه این منطقه شد و با حمله گسترده توانست کنترل این مناطق را به دست گیرد و نیروهای مخالف سوری را به عقب براند.

علت ترور جهاد مغنیه از دید تحلیل‌گران صهیونیسم

تحلیل‌گران صهیونیستی اعلام کردند که تصمیم ترور جهاد مغنیه از سوی شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی صادر شده بود. به ادعای این تحلیل‌گران، این فرمان پس از آن صادر شد که سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی «آمان» مدعی شده بود که جهاد مغنیه بر فرماندهی نیروهای حزب الله که در بخش غیر اشغالی بلندی های جولان سوریه مستقر هستند، نظارت دارد.

طبق اعلام این تحلیلگران، در نتیجه «موشه یعلون»، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی پیشنهاد این حمله و ترور جهاد مغنیه را به نتانیاهو می‌دهد و به وی می‌گوید: «جهاد مغنیه مسئول انفجارهای اخیر در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی بوده است». همچنین طبق اعلام تحلیل‌گران صهیونیست، نتانیاهو ترور جهاد مغنیه را یک نوع موفقیت برای تحکیم جایگاه خود همزمان با انتخابات وقت این رژیم قلمداد کرد.

جمعه//معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد

در ۲۸ دی ۱۳۹۳ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۱۵، جهاد مغنیه به همراه گروهی از نیروهای حزب‌الله هنگام بازدید از شهر «مزرعه الامل» در منطقه «قنیطره»، هدف حمله موشکی بالگرد اسرائیلی قرار گرفت و شهید شد. تحلیل‌گران معتقدند که تصمیم ترور جهاد مغنیه از سوی شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت اسراییل صادر شده بود. بعد از این حمله روزنامه الحیات چاپ لندن از تلاش‌های اسرائیل برای منصرف کردن حزب‌الله از اقدامات تلافی جویانه نوشت.

جمعه//معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد

مراسم تشییع جهاد عماد مغنیه در روز ۲۹ دی ۱۳۹۳ در بخش جنوبی بیروت برگزار شد. در این مراسم جمعیت فراوانی از نقاط مختلف لبنان به این بخش از بیروت آمده بودند. سید ابراهیم امین السید، رئیس دفتر سیاسی حزب‌الله بر پیکر جهاد مغنیه نماز خواند. پیکر جهاد عماد مغنیه پس از تشییع در کنار پدرش عماد مغنیه به خاک سپرده شد.

کاربران برای مشاهده فیلمی از جهاد مغنیه می‌توانند به این لینک‌‌ها مراجعه کنند.

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم

 

جمعه//معرفی یک ژن خوب/آقازاده‌ای که زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم کرد

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدابراهیم نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۳ - ۱۳:۲۸
0
2
دوستدارحزب الله،،همراه حزب الله ودرصورت توفیق وسعادت انشاالله درکنارحزب الله،
captcha