مستندسازی واقعه 27 دی 65 و فعالیت‌های جهادگران شهید از وظایف جامعه است
کد خبر: 3683133
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
دکتر طیبی:

مستندسازی واقعه 27 دی 65 و فعالیت‌های جهادگران شهید از وظایف جامعه است

گروه دانشگاه: رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت روز شهدای جهاد دانشگاهی و شهادت 22 تن از اعضای این نهاد در واقعه بمباران کارگاه ساخت تجهیزات دفاعی در تبریز تاکید کرد: مستندسازی واقعه 27 دی 65 و فعالیت‌های پر آوازه جهادگران شهید از وظایف جامعه و رهروی راهشان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی متن پیام دکتر طیبی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند.

در هنگامه رویارویی حق و باطل و ستیز مردان خدا با دشمنان دین و میهن اسلامی، و در عرصه تلاش و مجاهدت جهادگران عرصه جنگ و دفاع مقدس، مشعل‌های فروزانی هستند که با شهادت مظلومانه خود راه جهاد و سعادت را برای رهپویان روشن و هموار می‌نمایند.

دانشجویان مخلص جهاد دانشگاهی دانشگاه تبریز که با لبیک به فرمان رهبر کبیر خود حضرت امام خمینی(ره) در پیشبرد نهضت الهی و پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از رزمندگان جبهه‌های نبرد در مقابله با دشمنان بعثی، در سنگر مقدس ساخت ادوات جنگی و پشتیبانی از نیروهای خط مقدم، بصورت شبانه‌روزی در تلاشی مستمر و مداوم بودند مورد هجوم بیرحمانه و وحشیانه دشمن واقع و بیست‌ودو نفر از آنان به فوز شهادت نائل آمدند و هفت نفر دیگر دچار جراحت و جانبازی شدند.

آری، حضور اقشار دانشگاهی و جهادگران جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ تحمیلی و مقابله با متجاوزان به میهن اسلامی و استقلال و تمامیت ارضی ایران عزیز که ناشی از بلوغ و شعور بلند فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلاب شکوهمند مردمی و درک شرایط اجتماعی و سیاسی کشور و تبعیت از رهبری کبیر آن بود، آنان را شایسته دریافت نشان شهادت و لقاءا... و ثبت در دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران نمود.

مستندسازی واقعه 27 دیماه 1365 و معرفی نامه و فعالیت‌های پرآوازه همکاران جهادگر شهیدمان از جهت آشنائی نسل جوان دانشجو و دانشگاهیان و مردم عزیز با اشاره و جانفشانی جهادگران عرصه علم و فناوری، زنده نگهداشتن و الگوسازی از شخصیت و تأسی به روش و منش آن شهدای بزرگ و حماسه بلندی که آفریدند بخشی از وظایف جامعه نسبت به آن عزیزان و رهروی راهشان است.

برای پاسداشت یاد و مقام شهدای جهاد دانشگاهی، 27 دیماه روز شهدای جهاددانشگاهی نام یافته و امید است در حفظ میراث و یادگار شهداء و در رهروئی راهشان شرمنده آنان نشویم. درپایان با دعا جهت شفای کامل جانبازان سربلند این حادثه، به روح بلند شهیدان درود میفرستم و برای خانواده‌های ارجمندشان سلامتی و سرافرازی هر چه بیشتر مسئلت دارم و از تلاشهای همکاران عزیز در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و دانشگاهیان محترم دانشگاه تبریز که در تعظیم و تکریم نام این شهیدان پرآوازه و مظلوم تحمل زحمت نموده‌اند، تشکر نموده و و برای خدمتگزاران به میهن گرامی سلامتی و مزید توفیقات الهی را آرزومندم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
حمیدرضا طیبی
27/دیماه/1396

captcha