برگزاری مسابقات بهترین انگیزه برای شرکت دانش آموزان در محافل قرآنی
کد خبر: 3682911
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

برگزاری مسابقات بهترین انگیزه برای شرکت دانش آموزان در محافل قرآنی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: برگزاری مسابقات درمدارس بهترین انگیزه رقابت برای دانش آموزان جهت شرکت در محافل قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: جلال خدا محمدی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان قم در بخش مباحث قرآنی فعالیت های مختلفی را در سه حوزه قرآن، عترت و اقامه نماز در مدارس استان قم انجام داده است.

 وی افزود: یکی از برنامه هایی که طی سال جاری انجام گرفته است بخش ساماندهی و توانمند سازی نیروهای انسانی در حوزه های قرآنی، ائمه جماعات مدارس و مربیان قرآنی بوده است.

 خدا محمدی ادامه داد: در حال حاضر 4 مدرسه قرآنی و 11 مرکز دارالقرآن در شهر قم و 3 مرکز در شهرستانها زیر نظر آموزش و پرورش استان فعالیتهای قرآنی انجام می دهند.

 رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد:برگزاری 14 عنوان مسابقه از جمله اذان، مداحی، صحیفه سجادیه، قرائت قرآن، حفظ قرآن، نهج البلاغه، احکام و ...در 200 هزارنفر رشته برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی از دیگر برنامه های بخش مسابقات قرآنی می باشد.

 وی اظهار داشت: در همین راستا برای فرهنگیان نیز 4 عنوان مسابقه در رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، نهج البلاغه و روش تدریس احکام در نظر گرفته شده است.

 خدا محمدی عنوان داشت: 45 تا 50 هزار نفر از دانش آموزان متوسط اول و دوم در کلاسهای درس هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی شرکت کرده و به رقابت پرداخته اند.

 رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم یاد آور شد: با توجه به اینکه دوره ابتدایی زیر بنای آموزش می باشد دوره آموزشی احکام و برگزاری مسابقات آن برای تمام دانش آموزان پایه اول تا 6 ابتدایی دختر و پسر در قالب 2 جلد کتاب با عنوان "رساله مصور کودکان" تهیه شده که توسط آموزگاران در نماز جماعات مدارس و در منزل توسط والدین آموزش داده می شود .

 وی افزود: در این دوره از مسابقات احکام 73 هزار نفراز دانش آموزان مقطع ابتدایی بهمن ماه سال جاری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 خدا محمدی ابراز داشت: حفظ موضوعی قرآن یکی دیگر از برنامه های اداره کل می باشد که کودکانی که به دلیل مختلف نمی توانند قرآن را ترتیبی حفظ کنند در دوره ابتدایی 20 آیه هر هفته یک آیه همراه با ترجمه و به صورت موضوعی آموزش داده می شود.

 رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادامه داد: در همین راستا دانش آموزانی که دارای صدای خوب و دلنشین هستند با معرفی به دارالقرآن به صورت تخصصی آموزش می بینند تا جزو قاریان برتر کشوری قرار گیرند.

 وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات بهترین انگیزه رقابت برای دانش آموزان جهت شرکت در محافل قرآنی است که درهمین راستا هرساله در تمام مدارس استان محفل انس با قران و عترت برگزار می شود .

 خدا محمدی گفت: در حال حاضر 210 هزار دانش آموز داریم که 50 درصد آنها در 200 هزار نفر رشته در حوزه قرآن عترت و اقامه نماز فعالیت دارند.

captcha