ارسال دعوت نامه به ۱۱۴ کشور برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن /مشخص شدن داوران خارجی
کد خبر: 3682583
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

ارسال دعوت نامه به ۱۱۴ کشور برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن /مشخص شدن داوران خارجی

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به ارسال دعوت نامه به ۱۱۴ کشور جهت حضور در سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن ایران گفت: ۱۱ داور خارجی و ۱۰ داور داخلی در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی به داوری می پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به انجام مقدمات سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن ایران که از اواخر فروردین سال آینده برگزار می شود، گفت: ستاد مرکزی مسابقات از هفته گذشته با حضور رئیس سازمان اوقاف رسما آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه بعد از مشخص شدن کمیته های ده گانه مسابقات دعوت نامه ها تنظیم و برای برخی از کشور ها ارسال شد، خاطرنشان کرد: در این راستا به 114 کشور دعوت نامه ها ارسال شد.

حجت الاسلام مقنی اظهار کرد: با توجه به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن بانوان، سومین دوره مسابقات نابینایان و دومین دوره مسابقات طلاب علوم دینی و برگزاری مسابقات دانشجویان جهان اسلام تمامی دعوت نامه ها جهت حضور در چهار مسابقه بین المللی ارسال شده است.

معان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به سیاست ستاد مرکزی مسابقات جهت برپایی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران تصریح کرد: امسال در حوزه قرائت 26 کشور، در رشته حفظ کل قرآن کریم 22 کشور و در رشته حفظ کل و قرائت 20 کشور به مسابقات ایران دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته از همه کشورها برای هر دو رشته دعوت به عمل می آمد، ادامه داد: امسال به تخصص و توان کشورها در رشته حفظ کل و قرائت توجه کردیم در حالی که اگر کشوری مدعی باشد که در هر دو رشته توانایی حضور را دارد می تواند در مسابقات حضور داشته باشد.

حجت الاسلام مقنی با اشاره به عدم تغییرات در آیین نامه داوری مسابقات بین المللی افزود: آیین نامه داوری دو سال قبل با حضور داوران ایرانی و خارجی مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و امسال طبق روال قبل داوری ها صورت گیرد.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به ارسال دعوت نامه به داوران خارجی مسابقات گفت: داوران خارجی از بخش آقایان 11 نفر و داوران داخلی با حضور اساتید راهنما 10 نفر در مسابقات امسال به امر داوری می پردازند.

captcha