استاد بوسنیایی، برگزیده نهمین جشنواره فارابی
کد خبر: 3681971
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

استاد بوسنیایی، برگزیده نهمین جشنواره فارابی

گروه بین‌الملل: «منیر درکیچ» استاد زبان فارسی دانشگاه سارایوو به خاطر تألیف کتاب «تکثر زبانی در مثنوی مولوی» به عنوان برگزیده نهمین دوره جشنواره فارابی تجلیل شد.

استاد بوسنیایی؛ برگزیده نهمین جشنواره فارابیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ امروز(24 دی‌ماه) در مراسمی با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان از منیر درکیچ، استاد زبان فارسی دانشگاه سارایوو به خاطر تألیف کتاب «تکثر زبانی در مثنوی مولوی»(چند زبانی در مثنوی مولوی) به عنوان برگزیده نهمین دوره جشنواره فارابی تجلیل شد.

این کتاب از سه جنبه به بررسی و توصیف تکثر زبانی در مثنوی مولانا می‌پردازد:
ـ دیدگاه‌ها در خصوص چندزبانگی در توسعه تاریخی علم زبان، ارزیابی و مقایسه زبان‌های مختلف و سهم اصلی مولانا در این زمینه
ـ وجود چندزبانگی در ارتباطات میان سخنرانان با زبان‌های مختلف
ـ استفاده از زبان‌های مختلف و شعرهای چندزبانه
شایان ذکر است که کتاب مفهوم تکثر زبانی در مثنوی معنوی در اصل پایان نامه دکترای منیر درکیچ بوده که با سرپرستی علمی نامیر کاراخلیلویچ در دانشگاه سارایوو از آن دفاع کرده است.

کتاب مذکور با چاپ مشترک بین دانشکده فلسفه و موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا منتشر شده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، منیر درکیچ از بوسنی وهرزگوین در نهمین جشنواره فارابی به سبب جمع‌آوری آثار در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برگزیده شده است.

تبریک سفیر ایران در سارایوو

در پی موفقیت این اثر در جشنواره بین‌المللی فارابی در تهران، محمود حیدری، سفیر ایران در سارایوو پیام تبریکی خطاب به منیر درکیچ منتشر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: خبر موفقیت جنابعالی به عنوان عضو هیأت علمی گروه زبان فارسی دانشکده شرق شناسی دانشگاه سارایوو در جشنواره بین‌المللی فارابی، نشان از توان بالای علمی و ظرفیت سرشار زبان فارسی در کشور بوسنی و هرزگوین دارد.

در ادامه پیام ذکر شده است: این موفقیت ارزشمند را صمیمانه به جنابعالی به عنوان مولف این  اثر تحقیقی و نیز دانشکده فلسفه و شرق شناسی و موسسه علمی پژوهشی ابن سینا به عنوان ناشرین آن، جامعه علمی دانشگاهی بوسنی و هرزگوین به ویژه مدیریت و اعضای هیأت علمی گروه زبان فارسی دانشکده شرق شناسی و فلسفه دانشگاه سارایوو تبریک می‌گویم  و از خداوند بزرگ توفیق روز افزون برای همه علاقه‌مندان به زبان فارسی را خواهانم.

لازم به ذکر است که پیش‌تر در دوره سوم جشنواره بین‌المللی فاربی، آقای رشید حافظوویچ از بوسنی برای کتاب انسان در آیینه تصوف موفق به کسب جایزه جشنواره بین‌المللی فارابی شده بود و منیردرکیچ دومین شخصیت بوسنیایی است که موفق به دریافت این جایزه می‌شود/.

captcha