گلایه‌ مدیر مؤسسه چهارده معصوم(ع) از روند برپایی هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران
کد خبر: 3680641
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

گلایه‌ مدیر مؤسسه چهارده معصوم(ع) از روند برپایی هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ایرج ستاری، مدیر مؤسسه چهارده معصوم(ع) پاکدشت با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از روند برپایی این نشست و برنامه‌های صورت گرفته در آن گلایه‌ کرد.

ایرج ستاری، مدیر مؤسسه چهارده معصوم(ع) پاکدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب گفت: به‌دنبال پیامکی که از سوی ‌معاونت قرآن و عترت و امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی به مؤسسات قرآنی زده شد، بیش از 100 مدیر مؤسسه در نشست هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی استان تهران که 18‌ دی‌ماه برگزار  شد، حضور داشتند.

وی ادامه داد: دراین نشست عبدالهادی فقهی‌‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران معاونت قرآن و عترت و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور حضور داشتند.

ستاری ادامه داد: این جلسه تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مدیر مؤسسه قرآنی چهارده معصوم (ع) پاکدشت آغاز و پس از آن با تشریح طرح حفظ تصویری قرآن‌ کریم «علیین»  ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه نسبت به بی‌عدالتی که در مورد توزیع بودجه وجود داشت، مطالبی از سوی مدیران مؤسسات قرآنی ارائه شد و اکثر مؤسسات قرآنی در این راستا شاکی و خواستار عدالت‌خواهی در جهت توزیع مناسب از سوی مسئولان بودند.

‌ستاری در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه سه هزار مؤسسه در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند باید چک لیستی تهیه شود و مؤسساتی که هزینه‌ای را دریافت کردند، در آن گنجانده شود تا بتوان در ارزیابی‌ها و دریافت هزینه‌های تساوی ایجاد شود و مؤسسات دیگر نتوانند از طریق شخص، هزینه‌ها را جذب کنند.

وی به دیگر موضوع این جلسه پرداخت وافزود: مطالبه‌ دیگری که در این جلسه صورت گرفت این بود که دوره آموزشی برای ارتقاء سطح آموزشی مدیران برگزار نمی‌شود و نظارتی بر فعالیت‌های مؤسسات قرآنی انجام نمی‌شود.

ستاری به پاسخ فقهی‌زاده در این مورد اشاره کرد، گفت: معاون قرآنی وزرات ارشاد در زمینه گفت؛ متأسفانه شما مؤسسات قرآنی کمی دچار خودبینی شده‌اید و در واقع باید برای کاری که انجام می‌دهید توقع حمایت نداشته باشید و در ابتدای امر کسی از شما به صورت مستقیم نخواسته بود که مؤسسه‌ای را تأسیس کنید و خودتان با رغبت این کار را انجام داده‌اید.

مدیر مؤسسه چهارده معصوم(ع) تصریح کرد: این نشست که با کمی بی‌نظمی و بی‌برنامگی برگزار شد، شبهات زیادی را به دنبال داشت و در واقع مؤسسات قرآنی توقع نداشتند که با آنها اینطور برخورد شود و در واقع آمده بودند تا حمایتی از آنها شود نه آن‌که مورد بی‌توجهی قرار گیرند.

‌وی در ادامه به صحبت‌های قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اشاره کرد و گفت: وی پیرامون اینکه مکان ثابتی برای مؤسسات قرآنی وجود ندارد، صحیت‌هایی را ارائه کرد و گفت باید تعاملی با مدارس در جهت برگزاری کلاس‌ها‌ صورت گیرد. همچنین درباره تولید فیلم و مستندات توضیحاتی دادند که مؤسسات قرآنی توقع داشتند هزینه‌هایی که برای این امر در نظر گرفته شده است صرف مؤسسات قرآنی شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیده رهروشرع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۲۱:۱۲
0
0
با سلام
برادر محترم جناب اقای ستاری، به مطالب خوبی اشاره داشتند و قطعا از معاونت قرآن، سازمان تبلیغات و اتحادیه ها انتظار حمایت مالی و معنوی از موسسات، مراکز قرآنی و اعضاء آنها می رود، چیزیکه هویت اصلی نهادهای مذکور به واسطه شکل گیری و حضور آنهاست، ضمن اینکه بابت این تذکرات مختصر ، از ایشان تشکر می کنم، به مسوولین آن سازمان و معاونت عرض می کنم که باید ممنون دار افراد صادقی از این جمله باشیم که توقعات و انتظارات خود را به زبان جاری می کنند که سریعتر آن سازمان و معاونت برای رفع مشکلات موسسات و فعالان قرآنی اقدام هرچه بهتر و بیش از پیش انجام دهند.
فراموش نکنیم که همه ما در یک جبهه ایستاده ایم و ان شاالله یک هدف و یک آرزو داریم و آنهم، خادمی قرآن و خدمت به بندگان خداست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۲۲:۰۴
0
0
با سلام، به نظر حقیر هم واقعیت امر همین است که آقای ستاری فرموده اند،واقعاباید به این امر توجه ویژه شودکه با توجه به اینکه سه هزار مؤسسه در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند باید چک لیستی تهیه شود و مؤسساتی که هزینه‌ای را دریافت کردند، در آن گنجانده شود تا بتوان در ارزیابی‌ها و دریافت هزینه‌های تساوی ایجاد شود و مؤسسات دیگر نتوانند از طریق شخص، هزینه‌ها را جذب کنند.چند سالی هست همان بودجه کم هم نصیب موسساتی که واقعا دارند کار می کنند نمی شود بلکه متاسفانه بعضی از کسانی که بودجه را کسب می کنند کسانی هستندکه تقریبا دارند نقشی مانند بنگاه ها رابازی می کنند، فعالان وخادمین قرآنی زحمت می کشنداما آنها گزارش به اسم خود تنظیم می کنند بودجه را به اسم موسسه می گیرند ولی صرف هزینه های شخصی خود می کنند وفکر می کنند چون مدیرنند وروابط عمومی خوبی دارند پس حق مسلمشان است که بودجه را به اسم ترویج قرآن بگیرند، اما به عنوان حقوق خود، آن بودجه را محسوب نمایند
captcha