پوشش اخبار قرآنی در رسانه‌های قطر/ نمایشگاه مطبوعات؛ زمینه‌ساز گفت‌و‌گوی فرهنگی
کد خبر: 3657808
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/92

پوشش اخبار قرآنی در رسانه‌های قطر/ نمایشگاه مطبوعات؛ زمینه‌ساز گفت‌و‌گوی فرهنگی

گروه بین‌الملل: محمد الربیع محمد صالح، سردبیر بخش فرهنگی روزنامه «الوطن» قطر با اشاره به روند پوشش اخبار قرآنی و دینی در رسانه‌های کشورش اظهار کرد: قطر به عنوان بخشی از جهان اسلام، پایبند به قوانین و ارزش‌های دین مبین اسلام است.

ادیت شده فعلا رد نشود؛ آگاهی‌بخشی دینی؛ ابزاری کارآمد برای مقابله با افراط‌گرایی
«محمد الربیع محمد صالح»، سردبیر بخش فرهنگی روزنامه «الوطن» قطر که دارای اصالتی سودانی است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای امام خمینی(ره) با بیان این مطلب و در پاسخ به پرسشی درباره میزان اهتمام رسانه‌های قطر به پوشش اخبار قرآنی و دینی گفت: کشور قطر به عنوان بخشی از جهان اسلام، پایبند به قوانین و ارزش‌های دین مبین اسلام است و رسانه‌های این کشور اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها فعالیت برجسته‌ای در جهت آگاهی‌بخشی دینی و معرفتی دارند.

وی با اشاره به این که برای نخستین بار است که در نمایشگاه مطبوعات در ایران شرکت می‌کند، گفت: معرفی رابطه دین و زندگی، دین و علم و دین و جامعه از جمله موضوعاتی است که مورد اهتمام رسانه‌های قطر قرار دارد و در این زمینه به مخاطبان و شهروندان آگاهی‌بخشی می‌کنند.

سردبیر بخش فرهنگی روزنامه الوطن قطر درباره چگونگی مواجهه با خطرات و اندیشه‌های منحرف و ضاله گروهای تروریستی و تکفیری از طریق رسانه‌ها تأکید کرد: مقابله با گروه‌های تکفیری و اعتقادات انحرافی آن‌ها از طریق آگاهی‌بخشی دینی و معرفی ارزش‌های اصیل اسلام در زمینه میانه‌روی و ظلم‌ناپذیری امکان‌پذیر است.

اسلام‌؛ دین سازندگی

وی تأکید کرد: اسلام، دین سازندگی، رشد و زندگی است و بر اساس آیین اسلام، زندگی مردم مقدس و مورد احترام است و کرامت و ارزش انسان‌ها پیوسته باید حفظ و مورد احترام باشد.

این فعال رسانه‌ای در ادامه با تأکید بر اهمیت رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی به امت مسلمان گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه‌ساز گفت‌وگوی فرهنگی، انسانی و تمدنی است و این رخداد عظیم فرهنگی در مقابله با افراط‌گرایی و خنثی‌سازی افکار و اندیشه‌های منحرف گروه‌های تکفیری و تروریستی بسیار مؤثر است.

محمد صالح در خصوص پدیده اسلام‌هراسی و نقشی که رسانه‌های غربی در ترویج آن داشته و چگونگی مقابله با آن گفت: اسلام‌هراسی، پدیده‌ای غربی است که گروه‌های معاند و مخالف اسلام آن‌ را به وجود آورده‌اند، اما متأسفانه برخی از گروه‌های تندرو و افراطی با نام اسلام، تصویری نامناسب و نادرست از این دین الهی ارائه کرده‌اند که در گسترش پدیده ترس از اسلام در جوامع غربی مؤثر بوده است.

وی تأکید کرد: این گروه‌های منحرف و افراطی که جنایات خود را منتسب به اسلام می‌کنند، سهم قابل توجهی در نشان‌دادن چهره‌ای نادرست از اسلام و ترویج اسلام‌هراسی داشته‌اند.

محمد الربیع محمد صالح در پایان گفت: مسلمانان می‌توانند با بهره‌گیری از ابزار رسانه و فن‌آوری‌های نوین، برای ارائه چهره حقیقی و صحیح از اسلام و  ارزش‌ها و آموزه‌های ناب آن همچون میانه‌روی، مساوات و عدالت تلاش کنند و در مقابل این پدیده شوم ایستادگی کنند/.

ادیت شده؛ آگاهی‌بخشی دینی؛ ابزاری کارآمد برای مقابله با افراط‌گرایی

captcha