برگزاری نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی دانشگاه جیرفت
کد خبر: 3656106
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸

برگزاری نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی دانشگاه جیرفت

گروه فرهنگی: نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی دانشگاه جیرفت با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سید جلال موسوی، رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی دیروز دوشنبه، 1 آبان در نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی دانشگاه جیرفت گفت: اکثر تشکل‌های فرهنگی، در ورطه بی‌ابزاری و بی‌‌روشی گرفتار شده‌اند به‌گونه‌ای که همواره این دو سئوال اساسی را فراروی خود دارند که چه‌ کاری باید کرد و چگونه آن را انجام داد.
وی افزود: به همین دلیل کانون‌ها باید برنامه راهبردی داشته باشند و در همان روزهای اول سال تحصیلی مأموریت، اهداف، فرآیندها و رویه‌های کانون و تشکل خود را تعیین کنند تا بتوانند سئوال‌ها را پاسخ دهند.
رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: توصیه می‌شود که دبیران کانون‌های دانشجویی قدرت تصمیم‌گیری را به افراد کانون بدهند، اما برای اطمینان از پیشرفت آن‌ها روند کار را مشاهده کنند و در پایان کار از اعضای کانون دانشجویی و حتی دانشجویان دیگر بازخورد بگیرند و دنبال تعریف نباشند.
موسوی با توجه به اینکه هر کاری نقاط ضعف و قوت خود را دارد، پس نباید نگران مثبت یا منفی بودن بازخورد بود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی راهبردی یکی از وظایف مدیریت راهبردی است که عبارت برنامه‌ریزی استراتژیک و بلند مدت معمولاً به ‌جای یکدیگر به کار می‌روند، اما دارای تفاوت‌های اساسی هستند.
وی اظهارکرد: برنامه‌ریزی استراتژیک یک فرآیند است، اجرای این فرآیند باید بر اساس مراحل مشخص و از پیش تعیین‌ شده، انجام شود بر همین اساس برای تشکل‌های دانشجویی با استناد به یکی از مدل‌های برن
امه‌ریزی راهبردی، فرآیند برنامه‌ریزی راهبردی تشریح شود.
یادآور می‌شود، نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی با حضور رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسؤول دفتر نهاد رهبری و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
در این نشست روش تدوین چشم‌انداز، مأموریت و  روش بررسی محیط داخلی و خارجی «استخراج نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید» تشریح و در پایان روش تدوین استراتژی و راهبرد و اهداف تبیین و تحلیل محیطی یک نمونه سند راهبردی در حوزه دانشگاه و آموزش عالی نیز انجام شد.
در بخش پایانی این نشست دو روزه افراد حاضر برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا در مکان یادبود شهدای گمنام دانشگاه جیرفت حضور یافتند.
captcha