لزوم تخصیص اعتبار برای حفاظت از پلنگ ایرانی در ریگان
کد خبر: 3656101
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰

لزوم تخصیص اعتبار برای حفاظت از پلنگ ایرانی در ریگان

گروه اجتماعی: فرماندار ریگان گفت: با توجه به اینکه در شهرستان ریگان یک قلاده پلنگ ایرانی مشاهده شده است، نیازمند تخصیص اعتبار برای حفاظت از این گونه نادر هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، امین باقری، فرماندار ریگان دیروز دوشنبه، 1 آبان در این بازدید از نقاط حادثه‌دیده سیل سد نسا با اشاره به اینکه سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد نسا در سال گذشته دو روستا را مدفون کرده است، گفت: در صورتی که برای مهار این سیلاب در سال جاری برنامه‌ریزی صورت گرفته نشود، شهرستان ریگان دچار خسارت می‌شود.
وی تصریح کرد: ریگان کانون بحران ریزگردها، سیلاب، توفان‌های شدید شن و همچنین زلزله است که یک شهرستان بحرانی در استان به شمار می‌رود به همین دلیل نیازمند توجه ویژه و خواستار راه‌اندازی ایستگاه سنجش ریزگردها در آن هستیم.
فرماندار ریگان همچنین خواستار تخصیص پنج دستگاه بولدوزر برای ایجاد دایت‌های حفاظتی در اطراف روستاها شد و بیان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان ریگان یک قلاده پلنگ ایرانی مشاهده شده است، نیازمند تخصیص اعتبار برای حفاظت از این گونه نادر هستیم.
باقری تأکید کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و نقاط بحرانی نیازمند این شهرستان خودروی کمک‌دار برای امدادرسانی به این مناطق نیاز داریم که امیدواریم، این کمبودها و مشکلات با حمایت و همراهی مسؤولان مربوطه برطرف شود.
منبع: استانداری کرمان
captcha