دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان است
کد خبر: 3656099
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
محسن‌بیگی:

دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دست‌اندرکاران نظام و کشور است، ما باید با اثرگذاری این شکاف را پر کنیم و فرزندان ما باید بپذیرند، بدانند و اعتماد کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محسن‌بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان دیروز دوشنبه، 1 آبان در اجلاس دو روزه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان کرمان که در محل تالار فرهنگیان این شهر برگزار شد، گفت: جایگاه علم، ادب و دانش ارزش والایی دارد و مقام معظم رهبری نسبت به تعلیم و تربیت دغدغه جدی دارند.
وی افزود: ما از نظر سازمانی دستگاهی در کنار سایر دستگاه‌ها هستیم و اهمیت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت همه را در کنار خود قرار داده است و هر کسی احساس می‌کند برای دستیابی به اهداف سازمانی خود باید از این دو مقوله کار خود را آغاز کند.
محسن‌بیگی با اشاره به سخنان بزرگان، قانون‌گذاران، سیاستمداران و ...که حکایت از بها دادن به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دارد، تصریح کرد: هر اندازه در این عرصه اهمیت قائل شویم، محصول بهتری در آینده در جامعه داریم.
وی ادامه داد: ما در کشور سرمایه‌های زیادی داریم و این سرمایه‌ها را عمدتاً در دید ظاهری در قالب معادن، راه‌ها، موقعیت سوق‌الجیشی و ... تعریف می‌کنیم، اما هیچ سرمایه‌ای مانند سرمایه انسانی ارزشمند نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: تمام سرمایه‌ها در برابر شخصیت‌هایی مانند امام راحل، شهید مطهری و سایر بزرگان کشور قابل مقایسه نیستند، باید بپذیریم، ما نسلی را تربیت می‌کنیم که در صدد هستیم، آینده کشور را به آن‌ها بسپاریم.
وی اظهارکرد: محل پرورش، رشد و شکوفایی سرمایه‌ها مدرسه است، اگر معلم در جامعه حرمت داشته باشد و مورد تکریم قرار گیرد، سایر مسؤولان  و حوزه‌ها صاحب احترام می‌شوند و اگر جایگاه او تضعیف شود، انتظار هیچ خیری نباید داشته باشیم.
محسن‌بیگی عنوان کرد: در هر شهرستان، استان و نقطه‌ای که دستگاه‌های مختلف به کمک آموزش و پرورش آمدند، نتایج مثبتی به دست آمده، اما در جاهایی که رفتارها دخالت‌آمیز و نگاه ابزاری به مدیر، مدرسه و آموزش و پرورش بوده است، دچار آسیب شدیم.
وی افزود: امروز احساس می‌کنیم، بزرگترین تهدیدی که جامعه دچار آن شده، تهدید هویتی است که شامل مسائلی است که بچه‌های ما را از درون بی‌تفاوت و بی‌انگیزه بار بیاورد و به دنبال ایجاد فاصله بین نسل جوان و حاکمان است که این حاکمان شامل پدر، مادر، معلم، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان می‌شود.
محسن‌بیگی اذعان کرد: دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دست‌اندرکاران نظام و کشور است، ما باید با اثرگذاری این شکاف را پر کنیم و فرزندان ما باید بپذیرند، بدانند و اعتماد کنند.
مدیرکل آموزش پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اگر در صدد هستیم که آینده شهر حتی در حوزه زیباسازی تأمین شود، باید به مدرسه توجه کنیم، تصریح کرد:  اگر دنبال ثبات اخلاق و امنیت، اقتصاد پویا و دانش‌بنیان و مدیران و انسان‌های صاحب علم، ادب و شخصیت هستیم، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.
وی اظهارکرد: هرجا که نسبت به آموزش و پرورش کم‌توجهی شده است، هزینه‌های زیادی پرداختیم، زیرا اثرگذارترین دستگاه برای آینده کشور است در دستورها و توصیه‌های دینی ما نیز تعلیم و تربیت جایگاه بالایی دارد، حتی در سایر کشورها توجه به مدرسه مورد تأکید است.
محسن‌بیگی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری جلسه‌های مدیران در مناطق مختلف استان تبادل تجربیات بین شهرستان‌های مختلف است، بیان کرد: در تمام حوزه‌ها توجه به تعلیم و تربیت موجب می‌شود، مدیرانی پرتوان که می‌توانند، حقوق اجتماعی را در جامعه پیاده، منافع ملت را تضمین و استقلال کشور را حفظ کنند، داشته باشیم.
وی تأکید کرد: در 32 شهر، منطقه و ناحیه آموزش و پرورش بیش از 580 هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی زیر پوشش داریم که از نظر تنوع قومی، مذهبی، اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و ... فاصله‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد و این جلسه‌ها کمک می‌کند در جریان امور هم قرار گیرند و کارهایی که در بعضی از شهرستان‌ها انجام شده است به عنوان الگو در سایر شهرستان‌ها مورد استفاده واقع شود.
captcha