رونمایی از طرح تشکیل هیئت ورزش و قرآن در مشهد
کد خبر: 3656096
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹

رونمایی از طرح تشکیل هیئت ورزش و قرآن در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهار طرح در راستای افزایش سلامت جسمی و معنوی ورزشکاران از جمله طرح تشکیل هیئت ورزش و قرآن در قالب کرسی تلاوت رضوی، همزمان با هفته تربیت‌بدنی و به‌همت آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، چهار طرح جدید آستان قدس رضوی به‌مناسبت هفته تربیت بدنی، شب گذشته، اول آبان‌ماه، در محل ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد و در حاشیه برگزاری کرسی تلاوت رضوی رونمایی شد که از جمله طرح‌های رونمایی شده می‌توان به تشکیل «هیئت ورزش و قرآن» اشاره کرد.
طرح تشکیل هیئت ورزش و قرآن در مشهد رونمایی شد
بنا بر این گزارش، در ابتدای این محفل نورانی، مهدی غلام‌نژاد، قاری قرآن و ورزشکار برتر کشور در رشته ووشو، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و پس از آن غلامحسین پیروانی از پیشکسوتان ورزش فوتبال کشور به قرائت اشعاری در مدح اهل‌بیت(ع) پرداخت.
علی اکبر هاشمی‌جواهری، رئیس مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در ادامه برگزاری کرسی تلاوت رضوی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت آستان قدس رضوی در حوزه ورزش در اختیار ماست، تلاش داریم تا به اهداف متعالی حضرت رضا(ع) در این مجموعه جامع عمل بپوشانیم.
وی ادامه داد: هدف ما استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بخش تربیت بدنی  آستان قدس رضوی برای رشد و توسعه معنویت، اخلاق و منش پهلوانی در ورزش است و البته این رسالت سنگینی بوده، زیرا آستان قدس رضوی پرچم اخلاق و معنویت را برافراشته است.
هاشمی‌جواهری اضافه  کرد: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی آن‌گونه که توقع داشته‌ایم با معنویت و اخلاق همراه نشده‌ایم و امیدواریم به برکت قرآن و با محوریت طرح قرآن و ورزش و سایر طرح‌ها، ارتقای سطح سلامت جسمی و معنوی جامعه ورزشی را شاهد باشیم.
وی راه‌اندازی طرح‌های معنوی ـ ورزشی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شروع این حرکت‌ها بسیار خوب است و به لطف خدا انسان‌های بزرگ اخلاقی داریم و امیدواریم با حضور قرآن و قرآنیان، برکت برای ورزش به ارمغان آورده شود، البته این بحث دو طرفه است و ان‌شاءالله ورزشکاران هم به سمت مباحث قرآنی بیایند.
طرح تشکیل هیئت ورزش و قرآن در مشهد رونمایی شد
هاشمی‌جواهری در ادامه به سایر طرح‌های آستان قدس رضوی که به مناسبت هفته تربیت بدنی رونمایی شد، اشاره کرد و افزود: افتتاح مرکز «مشاوره ورزشی و سلامت جسمانی»، طرح «خادمیاران ورزشی»، تشکیل «هیئت ورزشی ویژه طلاب» و طرح علمی «دانش افزایی مربیان» از جمله طرح‌هایی است که در این مراسم رونمایی می‌شوند.
در ادامه این مراسم از پنج طرح جدید آستان قدس رضوی با حضور مسئولان این نهاد و دیگر نهادهای همکار در اجرای این طرح‌ها رونمایی شد و در ادامه کرسی تلاوت رضوی، امیر لعل‌اول، نفر اول مسابقات قرآن روسیه به قرائت آیاتی از سوره مبارکه «مزمل» پرداخت.
مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن نیز در قسمتی از این کرسی تلاوت رضوی به فواید همراهی فعالیت‌های قرآنی و ورزش اشاره کرد و پس از آن به ارائه محفوظات قرآنی خود پرداخت.
کوروش صبوریان، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در بخشی از این محفل قرآنی به بیان نکاتی در رابطه با توسعه اخلاق و معنویت پرداخت و گفت: امیدواریم طرح‌هایی که در این محفل رونمایی شد، به ثمر برسد و توسعه فرهنگ و اخلاق از جوار بارگاه امام رضا(ع) به تمام کشور گسترش یابد، زیرا جوانان ما با توجه به مسائل مختلف در فضای مجازی و مشکلات اجتماعی به شدت نیازمند این فرهنگ هستند.
طرح تشکیل هیئت ورزش و قرآن در مشهد رونمایی شد
یادآور می‌شود، در پایان این محفل قرآنی نیز از هشت پیشکسوت قرآنی و ورزش و همچنین هشت افتخارآفرین ورزشی ـ قرآنی تجلیل صورت گرفت.
captcha