نشست «ایران و جهان اسلام» در اوگاندا
کد خبر: 3656050
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
رایزنی فرهنگی برگزار کرد؛

نشست «ایران و جهان اسلام» در اوگاندا

گروه بین‌الملل: به همت رایزنی فرهنگی كشورمان، نشست «ایران و جهان اسلام» با حضور جمعی از خبرنگاران مسلمان اوگاندایی در این مرکز برگزار شد.

نشست «ایران و جهان اسلام» در اوگاندابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای مقابله با ایران‌هراسی و افزایش شناخت خبرنگاران اوگاندایی نسبت به ایران و دستاوردهای آن، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا، نشستی با عنوان «ایران و جهان اسلام» با حضور جمعی از خبرنگاران مسلمان اوگاندایی برگزار شد.

در این نشست که در ساختمان رایزنی فرهنگی برگزار شد، علاوه بر معرفی جمهوری اسلامی، نقش ایران در وحدت جهان اسلام و مقابله با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت و به سؤالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ داده شد.
 
در آغاز این نشست، آدم سبیالا، پژوهشگر و استاد کالج المصطفی(ص)، خلاصه‌ای از تاریخ ایران بعد از اسلام و نقش ایران در توسعه علمی، وحدت و صلح در جهان اسلام را مورد بررسی قرار داد و ایران را به عنوان یک کشور اسلامی با بیشترین خدمات به جهان اسلام كه خدمات آن هنوز هم ادامه دارد، معرفی کرد.
 
وی پس از آن به ذکر مصادیق و معرفی شخصیت‌های برجسته علمی ایرانیان تا زمان حاضر پرداخت و با بیان وجود آزادی‌های دینی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را نمونه بارزی از دموکراسی و احترام به حقوق سایر ادیان و مذاهب معرفی کرد.
 
در ادامه علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با بیان تاریخچه‌ای از انقلاب اسلامی، این انقلاب را انقلابی فرهنگی و معنوی معرفی کرد که بر اساس آموزه‌های پیامبر خاتم(ص) و در راستای تحقق همان اهداف، شکل گرفت.
 
وی سپس به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت كه با وجود نزدیک به 40 سال تحریم از سوی استکبار جهانی، حمایت از عزت و وحدت جهان اسلام را در دستور كار خود قرار داده است و علت این ظلم و تبعیض 40 ساله را میل به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در ملت ایران دانست که امپریالیسم جهانی، آن را برنمی‌تابد.
 
بختیاری در پایان به پرسش‌های خبرنگاران در مورد سیستم سیاسی کشور، موضع ایران در قبال افراط‌گرایی و تروریسم و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی در راستای وحدت و صلح در جهان اسلام، پاسخ گفت.
 
در بخشی از این نشست، خبرنگاران حاضر، فیلم‌هایی از وضعیت اهل سنت و اقلیت‌های غیرمسلمانان در جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کردند./
captcha