سهم هر مؤسسه قرآنی تنها 100 هزار تومان
کد خبر: 3655865
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
محمدی خبر داد:

سهم هر مؤسسه قرآنی تنها 100 هزار تومان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور عنوان کرد که سرانه بودجه قرآنی سال 95 برای هر موسسه فقط 100 هزار تومان شد.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه مرجع اصلی آموزش‌های قرآنی در كشور مؤسسات هستند، گفت: نهادها و دستگاه‌ها هر كدام بودجه‌های خودشان را دارند و ساختار آن‌ها باید ستادی، پشتیبانی و سیاستگذاری در این مبحث باشد تا اجرا لذا این است كه می‌گوییم كه مؤسسات مردمی كارهای اجرایی و آموزشی را انجام می‌دهند.

سال 94 هیچ بودجه‌ای به حوزه قرآنی اختصاص نیافت

وی به وضعیت تخصیص بودجه به مؤسسات قرآنی اشاره كرد و گفت: در سال 94 كل اعتباری كه به حوزه قرآنی در كشور اختصاص داده شد، صفر ریال بود و در سال 95 نیز از 200 میلیارد تومان مصوب مجلس شورای اسلامی تنها 10 میلیارد تومان محقق شد یعنی حدود 5 درصد كه تقریباً هیچ بود.

سال گذشته تقریباً به هر مؤسسه 100 هزار تومان رسید!

محمدی ادامه داد: از این مبلغ مقداری به نهادهای مختلف رسید كه در این راه هزینه كرده بودند و شاید نهایتاً 500 میلیون تومان به تمام مؤسسات قرآنی كشور رسید كه اگر تعداد 5 هزار مؤسسه در كشور را لحاظ كنیم، یعنی به هر مؤسسه تقریباً 100 هزار تومان بودجه قرآنی رسیده است و این یعنی هیچ.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور با بیان اینكه ما هنوز نسبت به بودجه قبل 100 میلیارد تومان عقب‌ماندگی داریم، ابراز امیدواری كرد كه حداقل امسال 100 میلیارد تومان مصوب بودجه‌های قرآنی كشور محقق شده و به دست مؤسسات قرآنی برسد.

captcha