صدا و سیما با حفظ انسجام ملی در برابر دشمن ایستاده است
کد خبر: 3655736
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
دارابی:

صدا و سیما با حفظ انسجام ملی در برابر دشمن ایستاده است

گروه اجتماعی: معاون امور استان های سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما با حفظ وحدت و انسجام ملی در برابر دشمن ایستاده و از نهادهای قانونی همچون سپاه دفاع می‌کند.

علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه برنامه‌های صدا و سیما مبتنی بر آگاهی بخشی و روشنگری است گفت: نمونه این آگاهی بخشی در بحث برجام هویدا بود، این بحث دارای پیوست رسانه‌ای است و قبل از نطق رئیس جمهور آمریکا درباره برجام برنامه‌های روشنگرانه در این زمینه تولید و پخش شد همچنین پس از سخنرانی دکتر روحانی، در قالب برنامه‌های مختلف از جمله مستندات به بحث برجام و آمریکا پرداخته شد. صدا و سیما با حفظ وحدت و انسجام ملی در برابر دشمن ایستاده و از نهادهای قانونی همچون سپاه دفاع می‌کند.
وی تصریح کرد: امروز دوره رقابت رسانه‌هاست در حال حاضر بیش از 165 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای به صورت شبانه‌روزی اعتقادات مردم ایران را نشانه گرفته‌اند فضای مجازی نیز در کنار این رسانه‌ها فعالیت می‌کند بی‌شک رقابت با این حجم رسانه‌ها سخت است، یعنی صدا و سیما هم باید در برابر رسانه‌ها بجنگد، از طرفی هم باید اعتماد سازی کند و مرجعیت خودش را نیز حفظ کند.
دارابی با بیان اینکه محور عمده آسیب‌های اجتماعی بخش‌های دولتی و اجرایی هستند ادامه داد: وظیفه اصلی صدا و سیما در کاهش آسیب اجتماعی فراهم کردن مقدمات و شرایط پرداختن به آسیب‌ها و معرفی اقدامات پیشگیرانه است علاوه بر آن باید فرهنگ سازی هم داشته باشد.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما  در پایان بیان کرد: در حال حاضر صدا و سیما در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال ساخت برنامه‌های متعدد استانی است که در شبکه‌ها سراسری پخش خواهد شد. یکی از تأکیدات مهم در برنامه‌سازی با موضوع آسیب اجتماعی پرداختن به شیوه‌های نو و نگاه هنرمندانه است وقتی برنامه‌ای پر مخاطب باشد در واقع توانسته در حوزه پیشگیری موفق عمل کند.
captcha