«سه‌سوت»؛ رمانی در حال و هوای انقلاب و جنوب
کد خبر: 3655523
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

«سه‌سوت»؛ رمانی در حال و هوای انقلاب و جنوب

گروه ادب: یک نویسنده از انتشار کتاب جدیدش با عنوان «سه سوت» خبر داد و گفت: این اثر رمان انقلابی ویژه نوجوانان است.

«سه‌سوت»؛ رمانی در حال و هوای انقلاب و جنوب
علی مهر، نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اثر جدید خود گفت: کتاب «سه سوت» یک رمان انقلابی برای نوجوانان است که در سال‌های 56 و 57 در شهر آبادان شکل می‌گیرد.
وی افزود: داستان مربوط به کیف اعلامیه‌هایی است که برای پخش در آبادان و شهرهای اطراف به دست برادر راوی رسیده اما او به دلیل لو رفتن و در جریان تعقیب و گریز، کیف را به داخل خانه همسایه می‌اندازد. همسایه‌ای که پاسبان است. از آن لحظه به بعد همه به دنبال کیف و برادر راوی(منصور) هستند، محمود (راوی داستان) و دوستانش، پدر و مادرش، ساواک و دوستان برادرش.
مهر با اشاره به وجه تسمیه عنوان این کتاب گفت: راوی که یک نوجوان است با دوستانش برای ارتباط برقرار کردن با هم از انواع مختلف سوت‌ها به صورت رمز استفاده می‌کنند و عنوان رمان به این نکته اشاره دارد.
این نویسنده با بیان اینکه این دومین رمان من در حوزه انقلاب اسلامی است گفت: اولین کتابم «کلکسیون پهلوی» بود که در سال 1394 توسط سوره مهر منتشر شد. رمان «سه سوت» از مجموعه‌کتاب‌های  «در هوای انقلاب» نیز توسط انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شده است.
علی مهر علاوه بر نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان، سردبیر ماهنامه مهدوی(عج) «انتظار نوجوان» است و دو مجموعه داستان «آب برای خیمه‌ها» و «قالیچه حضرت رضا(ع)» از او منتشر شده که داستان‌های آین دو مجموعه در حوزه مذهبی و دفاع مقدس است.

captcha