انسجام لازم در جامعه قرآنی وجود ندارد
کد خبر: 3649408
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
حاجی شریف:

انسجام لازم در جامعه قرآنی وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداری و پشتیبانی سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور با اشاره به کاهش بودجه قرآنی در سال 96 گفت: انسجام لازم در جامعه قرآنی وجود ندارد، متأسفانه یک دستگاه قرآنی واحد در کشور وجود ندارد که با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پیش برود و دستگاه‌های مربوطه از آن تبعیت کنند.

احمد حاجی شریف، معاون اداری و پشتیبانی سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر تکریم قرآنیان  گفت: تکریم جامعه قرآنی به خصوص پیشکسوتان و خیرین که اثر مثبتی در جوانان و نوجوانان دارند می‌تواند آن‌ها را امیدوارتر کند .
 وی در ادامه  با اشاره به تکریم از خیرین قرآنی تصریح کرد: دولت توان اینکه در تمام امور از بیت‌المال هزینه کند را ندارد، مردم  در هر کاری حضور پیدا کنند قطعا موفق خواهند شد. به طور مثال در مراسم عاشورا و تاسوعا هیچ دولتی نمی‌تواند هزینه این مراسم را تأمین کند در صورتی که مردم به طور خودجوش در تأمین این هزینه‌ها نقش دارند.
حاجی شریف افزود: به نظر بنده در کاهش آسیب‌های اجتماعی، دستگاه حکومتی باید محل آسیب‌ها را شناسایی کند، طرح و برنامه‌ریزی داشته باشد در نتیجه کار را به مردم بسپارد و حمایت کند. سازمان تبلیغات اسلامی هم در این زمینه کارهایی را انجام داده است و به تبع آن سازمان دارالقرآن در سال جاری در 21 استان طرح و بودجه‌ای را برای مناطق آسیب پذیر در نظر گرفته است که در این مناطق هزینه می‌شود.
وی با اشاره به کاهش بودجه قرآنی در سال 96 اظهار کرد: انسجام لازم در جامعه قرآنی  وجود ندارد، متأسفانه یک دستگاه قرآنی واحد در کشور وجود ندارد که با سیاستگذاری و برنامه ریزی پیش برود و دستگاه‌های مربوطه از آن تبعیت کنند.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان دارالقرآن الکریم کشور در پایان با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا گفت: ایکنا باید متولیان امور قرآنی را به چالش بکشد به خصوص دستگاه‌های مؤثر، از این خبرگزاری انتظار می‌رود با توجه به جایگاهی که دارد دیدگاه‌ها را کارشناسی و منعکس کند و ترسی از  نهادی نداشته باشد.
captcha