ثبت نام عتبات برای ایام عرفه آغاز شد
کد خبر: 3624466
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

ثبت نام عتبات برای ایام عرفه آغاز شد

گروه جامعه: مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام عتبات برای اعزام در ایام عرفه خبرداد و گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار نفر زائر ایرانی، روز عرفه در كربلای معلی حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن نظافتی مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت، اعلام کرد: ثبت نام متقاضیانی كه از تاریخ 15 مرداد تا پایان شهریور ماه قصد سفر به عتبات عالیات را دارند از امروز یكشنبه 8 مردادماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به قیمت این دوره از ثبت‌نام‌ها گفت: تغییر چندانی در قیمت‌ها حاصل نشده است، همچنین ما منتظر هستیم تا كشور عراق قیمت نهایی را اعلام كند.

نظافتی در ادامه افزود: تعداد ١٠٠ تا ١٢٠ هزار نفر در این دوره به عتبات عالیات اعزام می‌شوند كه از این تعداد ٤٠ هزار نفر در مراسم عرفه شركت خواهند‌كرد.

مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت آمادگی افزایش تعداد زائران اعزامی به عتبات عالیات را دارد.

نظافتی با اشاره به اعزام‌های دانشجویی و دانش آموزی خاطر نشان كرد: در این دوره از اعزام‌ها به عتبات عالیات هم اعزام دانش آموزی و هم اعزام دانشجویی داریم و قیمت در نظر گرفته شده برای سفر این دسته از زائران كمتر از میزان هزینه دریافتی از سایر زائران است.

وی در ادامه افزود: اجرای مراسم‌های ویژه‌ای از جمله بازدید از منزل امام خمینی(ره) را برای زائران دانش‌آموزش و دانشجو پیش بینی كرده‌ایم.

نظافتی با اشاره به اعزام‌های دانش آموزی گفت: نوجوانانی كه در مقطع تحصیلی راهنمایی و بالاتر از آن هستند در ثبت‌نام دانش‌آموزی اعزام به عتبات عالیات در اولویت قرار دارند و باید به همراه مربی و یا یكی از والدین خود به عتبات عالیات اعزام شوند.

captcha