آموزش حقوق و تکالیف شهروندی زیربنای ثبات اجتماعی
کد خبر: 3620545
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

آموزش حقوق و تکالیف شهروندی زیربنای ثبات اجتماعی

گروه فرهنگی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج آموزش حقوق و تکالیف شهروندی را زیربنای ثبات اجتماعی جامعه دانست و گفت: تحقق این مهم با فرهنگسازی میسر می‌شود.

محمد صادق باغستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازالبرز، اظهارکرد: فرهنگ شهروندی هویتی تحصیل شده در یک روز، یک ماه و بلکه یک سال نیست بلکه فرهنگ شهروندی در یک دوره زمانی و در تعاملات اجتماعی ساکنین شهر ایجاد می‌شود .
 وی تصريح کرد: حقوق و تکالیف در برابر هم قرار می‌گیرند و هر کسی در قبال حقی که به او تعلق می‌گیرد موظف است و وظیفه‌ای را باید انجام دهد و تکلیفی بر عهده او است.
 باغستانی با بيان اينكه باید دانست یک شهروند در قبال حقوق شهروندی که به او تعلق می‌گیرد چه تکالیفی دارد، افزود: امروزه برای رعایت حقوق شهروندی نیاز به همکاری هر چه بیشتر  شهروندان و  با مديريت شهری است.
 رئيس كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر كرج يادآور شد: هر فرد باید بکوشد تا از شهروند منفعل به شهروند فعال ارتقا یابد تا هم خود از حقوق شهروندی خود بیشتر مطلع شود و هم جامعه  را از حالت منفعل به حالت پویا تغییر دهد.
وی ابرازکرد: اوقات فراغت همچنین فعالیت‌های ضمن تحصیل و ضمن کار زمینه‌ساز رشد و شکوفایی در نوجوانان و جوانان و همچنین پویایی در سایر افراد محله است، مساجد و کتابخانه و باشگاه‌های ورزشی در رسیدن به هدف شهروند پویا و سالم لازم هستند.
 باغستانی گفت: شهروندان و مردم محله نیازمند فضاهایی هستند تا بتوانند نیازهای معنوی خود را که آموزه‌های دینی و پرورشی است در آن محل تقویت کرده و استعدادهای خود را شناخته و در رشد و شکوفایی آن تلاش کنند.

captcha