البرزی‌ها؛ 20 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3611614
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

البرزی‌ها؛ 20 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: کشاورزان و دامداران این استان در سال جاری 20 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز به نقل از کمیته امداد البرز، علی سالارکیا، مدیرکل کمیته امداد البرز، اظهارکرد: 60 درصد زکات پرداختی کشاورزان و دامداران، صرف امور محرومان و 40 درصد نیز صرف امور عمرانی عام المنفعه روستاها می‌شود.
وی ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده در البرز با توجه به نوع کشاورزی و دامداری به طور معمول بابت گندم، پرورش گاو، گوسفند و بز پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد البرز خاطرنشان کرد: ستاد زکات در البرز به ریاست امام جمعه، دبیری کمیته امداد و عضویت چند تن از مسئولان مشغول فعالیت است.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و به همت مسئولان و خیران بخش کوهسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ ، اولین خانه زکات کوهسار را افتتاح کردیم تا در آینده شاهد رشد و نهادینه شدن فرهنگ زکات در این منطقه باشیم .
سالارکیا پرداخت زکات را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد، زکات است.
مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: این نهاد با هدف احیا سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می‌کند .
وی تاکید کرد: تبلیغات زکات  دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست‌های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت‌های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این استان انجام شده است .

captcha