گزارشی مبنی بر ارائه قرآن‌های بدون مجوز در نمایشگاه کتاب نداشتیم
کد خبر: 3596768
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
امیرزاده در گفت‌وگو با ایکنا:

گزارشی مبنی بر ارائه قرآن‌های بدون مجوز در نمایشگاه کتاب نداشتیم

گروه ادب: سخنگوی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ارائه قرآن‌های بدون مجوز در نمایشگاه کتاب ارائه نشده است.

همایون امیرزاده، سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نظارت بر قرآن‌های عرضه شده در نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان دارالقرآن و وزارت ارشاد، نظارت بر قرآن‌ها بر عهده این سازمان بوده و در صورتی که گزارشی مبنی بر تخلف ارائه شود، رسیدگی خواهد شد.
وی افزود: سازمان دارالقرآن بر صحت مجوز چاپ و نشر قرآن‌ها، ترجمه و محتوای آن نظارت خواهد کرد و در صورت تخلف در حوزه نشر قرآن با آن برخورد کرده و رأی لازم صادر خواهد شد.
امیرزاده در ادامه عنوان کرد: وزارت ارشاد و مؤسسه نمایشگاه‌ها به تفاهم‌نامه امضاء شده پایبند بوده و در این زمینه نیز تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف ناشران دریافت نکرده‌ایم.
گفتنی است، عرضه قرآن‌های بدون مجوز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و قرآن یکی از معضلاتی است که هر ساله در نمایشگاه‌های یادشده وجود داشته اما از دو سال پیش تاکنون به دلیل نظارت‌های جدی این تخلفات کاهش بسیاری یافته است.
captcha