آموزش قرآن به روش اشاره در ترکیه
کد خبر: 3596129
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

آموزش قرآن به روش اشاره در ترکیه

گروه بین‌الملل: «هولیا ییلماز» بانوی ترکیه‌ای، روخوانی قرآن و برخی تعالیم دینی را با استفاده از روش اشاره به ناشنوایان آموزش می‌دهد.


آموزش قرآن به روش اشاره در ترکیه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «ینی‌شفق» ترکیه، هولیا ییلماز، بانوی ترکیه‌ای با برگزاری کلاس‌هایی در محل دارالافتاء شهر «زونگولداغ» روخوانی قرآن و برخی تعالیم دینی را به افراد ناشنوا می‌آموزد.
وی در خصوص چگونگی برگزاری این کلاس‌های قرآنی گفت: ناشنوایان در این کلاس‌ها شرکت کرده و با قرآن کریم و آموزه‌های دینی بیشتر آشنا می‌شوند؛ هدف ما این است که افراد ناشنوا علاوه بر روخوانی قرآن، برخی تعالیم دینی را نیز فرا گیرند؛ این کلاس‌ها که به مدت دو روز در هفته برگزار می‌شود، متناسب با حضور ناشنوایان زمان‌بندی شده است.
وی با بیان این که آموزش قرآن به معلولین را وظیفه دینی خود می‌داند، تصریح کرد: در این کلاس‌های قرآنی ناشنوایان با استفاده از روش اشاره قرآن را فرا می‌گیرند؛ این روش دقت زیادی را می‌طلبد و به همین دلیل باید تمام توان خود را در این خصوص به‌کار‌ گیریم؛ تاکنون تعداد زیادی از ناشنوایان با حضور در این کلاس‌ها، روخوانی قرآن را یاد گرفته‌اند و من از این موضوع بسیار خرسندم.

captcha