کسب بهترین مقام‌ها یک لذت زودگذر خواهد بود اگر عامل به قرآن نباشیم
کد خبر: 3590656
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
پیشکسوت قرآنی ابهر:

کسب بهترین مقام‌ها یک لذت زودگذر خواهد بود اگر عامل به قرآن نباشیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: پرویز حاجی‌حسنی از پیشکسوتان قرآنی ابهر از تجربیات خود گفت و اظهار کرد: عمل به آیات وحی بهترین دستاورد است و اگر عامل به قرآن نباشیم کسب بهترین مقام‌ها در بزرگترین مسابقات قرآنی نیز تنها یک لذت زودگذر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حضور در عرصه فعالیت‌های قرآنی و استمرار در این مسیر، توفیقی است که علاوه بر آثار فردی، می‌توان آثار اجتماعی متعددی برای آن نام برد که نهادینه شدن فرهنگ قرآنی و حرکت به سمت جامعه اسلامی یکی از این پیامدها است.

استفاده از محضر اساتید پیشکوست و بهره‌گیری از تجربیات آنها می‌تواند چراغ راهی برای حضور در محضر قرآن باشد. در همین رابطه گفت‌وگویی با یکی از چهره‌های قرآنی ابهر داریم که علی‌رغم بازنشستگی از شغل، خود را از محضر قرآن بازنشسته نمی‌داند و همچنان در این عرصه فعالیت دارد.

با سلام، خود را معرفی کرده و چگونگی ورود به عرصه فعالیت‌های قرآنی را بیان کنید.

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، بنده پرویز حاجی‌حسنی متولد ۱۳۳۰ استان زنجان شهرستان ابهر هستم و با توجه به اینکه در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و قرآن جایگاه ویژه‌ای در خانه پدری‌مان داشت با آیات نورانی وحی آشنا شدم و هر زمان پدر یا مادرم قرآن تلاوت می‌کردند من هم کنارشان می‌نشستم و به آیات وحی گوش جان می‌سپردم تا اینکه با دیپلم طبیعی درسال ۱۳۴۸ به استخدام نیروی هوائی درآمدم و توفیق شرکت درجلسات قرآن در مساجد وحسینیه‌ها به خصوص حسنیه توسیرکانیان واقع درخیابان قلعه مرغی که در آنجا اساتید بزرگوارم حاج علی‌اصغر کمیلی صاحب تجویدالقرآن و استاد عزیزم حاج داودعلی‌خان میرزائی تدریس می‌کردند و بنده استفاده‌ها می‌بردیم.

آیا برای افزایش دانش قرآنی در دوره‌های آموزشی هم شرکت کردید؟

بله. در سال‌های ۵۱ الی ۵۳ به صورت مستمر در کلاس‌های تخصصی وفنی استاد سرهنگ حاج حسن بیگلری صاحب کتاب وزین سرالبیان فی علم القرآن با تجوید استدلالی که روزهای یکشنبه وسه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شد، شرکت مستمری داشتم و با عنایت به اینکه تا این لحظه ازعمرم ازمحضر اساتید زیادی و همچنین از کتاب‌های متعددی استفاده کردم همه آنها خوب ولی جدا مثل مرحوم بیگلری و کتابش سرالبیان را ندیدم و درسال ۵۳ و۵۶ دراستان تهرا ن درمسابقات مقام نخست را کسب کردم.

خداوند را شاکر وسپاسگزارم که به ما ملت عزیز و مسلمان منت نهادند که این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری فرزند رسول‌اله حضرت امام عظیم‌الشان راعطا فرموند و با قیام پیامبرگونه خود ملت فهیم ومسلمان را از یوق شیاطین و استکبار و ظلم‌ها و ستم‌ها رهانیدند و پس از آن عزیز سفرکرده، سکاندار این نهضت بزرگ به دست مبارک فرزند خلف آن امام همام همانند آن فرزند فاطمه (س) به سوی نهضت حضرت بقیة‌الله‌العظم ارواحنا له الفدا حرکت کرد تا انشاءالله همه ما به رهبری مقام عظمای ولایت در خدمت حضرت مهدی فاطمه (س) باشیم و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنده نزدیک به 8 سال در خدمت عقیدتی سیاسی به عنوان معاون آموزش و مربی دروس عقیدتی و قرآن کریم فعالیت داشتم.

بعد از بازنشستگی آیا همچنان در عرصه قرآن حضور دارید؟

بله. بعد از بازنشستگی به لطف خدا بیش از ۲۰ سال است در مقاطع مختلف به ویژه در برگزاری دوره‌های قرآنی و تربیت مربی درحوزه‌های علمیه حضرت امیرالمومنین ابهر، حوزه علمیه هیدج، سپاه پاسداران ابهر، یکی از مناطق آموزش پرورش استان قزوین، آموزش وپرورش ابهر، سازمان تبلیغات اسلامی ابهر حضور داشتم.

همچنین درپایگاه‌های بسیج درمساجد چهارده معصوم (ع) ومسجد باب‌الحوائج شناط و مسجد صاحب‌الزمان شناط ومسجد خاتم‌النبیاء (ص) و نیروی انتظامی ابهر و در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ابهر به عنوان مربی حضور داشتم وبه لطف خدا بسیاری از بزرگوان مربی حتی آن عزیزانی که موسسات قرآنی در ابهر ومنطقه تاسیس کرده‌اند بنده افتخار خدمتگزاری آن بزرگواران را در کلاس‌های مختلف از جمله حفظ، مفاهیم، تجوید، مربیگری وداوری را داشتم.

چه توصیه‌ای به علاقه‌مندان حضور در محضر قرآن دارید؟

همانطوری که مستحضر هستید طبق احادیث وروایات متعدد به عاملان قرآن مژده‌ها وبشارت‌ها داده شده و پرواضح است کسی که به قرآن عمل کند زندگی او قرآ نی خواهد شد. آن اعتباری که قرآن کریم به انسان می‌دهد نمونه‌اش را از هیچ کسی نخواهد گرفت. استدعای عاجزانه ازمحضر باسعادت عاشقان به ساحت مقدس قرآن کریم دارم که اگر می‌خواهند در زندگی موفق و در آخرت سرافراز وروسفید درمحضر الهی ومعصومین علیهم السلام باشند طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) به امانت آن بزرگوار کتاب‌الله وعترت چنگ زده و به آن عمل کنند و باز می‌فرمایند: «خیرکم من تعلم القران وعلمه» و باید بدانیم اگر عمل بقرآن نشود لذت حفظ کردن و شرکت در مسابقه و مقام آوردن مقطعی و زود گذر خواهد بود.

به گزارش ایکنا پرویز حاجی‌حسنی در حال حاضر به عنوان مدیر موسسه مهد قرآن شهیدان حدادیان ابهر مشغول به فعالیت در عرصه قرآن است.

captcha