شرکت 900 حافظ در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کاشمر
کد خبر: 3575160
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

شرکت 900 حافظ در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کاشمر

گروه شهرستان‌ها: مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از شرکت 900 حافظ قرآن در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی این شهرستان خبر داد.

محمدرضا علی‌نیا، مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: امروز شاهد برگزاری پنجمین دوره آزمون حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن کریم، هم‌زمان با سراسر کشور در کاشمر بودیم.
وی، کاشمر را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های بزرگ برگزاری این رویداد قرآنی عنوان کرد و با اشاره به شرکت 400 نفر در این آزمون، افزود: حدود 250 نفر در رشته حفظ موضوعی شرکت کرده‌اند که آزمون این رشته در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) کاشمر و سایر رشته‌ها در بخش کوهسرخ برگزار شده است.
علی‌نیا با اعلام اینکه آزمون حفظ موضوعی نیز در ۱۵۰ موضوع برگزار شد، اظهار کرد: نتایج این آزمون تا پایان سال اعلام و به کسانی که نمره حدنصاب را کسب کنند، گواهینامه معتبر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعطا خواهد شد.
افتخاری// شرکت 900 نفر در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کاشمر
وی با بیان اینکه 10 روز است که آزمون شفاهی این رقابت‌ها در کاشمر و روستاهای آن برگزار می‌شود، ابراز کرد: 90 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون شهرستان کاشمر را بانوان تشکیل می‌دهند.
مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه سال پنجمی است که طرح حفظ قرآن کریم را در شهرستان مدیریت می‌کنیم، عنوان کرد: هیچ آزمونی با این وسعت و کیفیت در شهرستان برگزار نمی‌شود.
وی هدف از برگزاری این طرح را ارتقای سطح حفظ افراد قرآنی شهرستان عنوان کرد و
با اشاره به اینکه این طرح در راستای لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور اجرایی می‌شود، اظهار کرد: معتقدیم اگر فردی وارد عرصه حفظ قرآن شود، خطا و لغزش دیگری نخواهد داشت.
علی‌نیا با اعلام اینکه اکنون 1200 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن امامزاده شرکت می‌کنند، گفت: در حدود 60 نقطه شهرستان کاشمر، مربیان طرح حفظ در حال آموزش حفظ ترتیبی قرآن هستند.
captcha