انس با قرآن؛ معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3562815
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

انس با قرآن؛ معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد

گروه فرهنگی: رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: انس با قرآن بستر ترویج معنویت در جامعه است و معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، صادق باغستانی، رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرج، شامگاه شنبه، 25دی ماه در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج، اظهارکرد: با توجه به شرایط امروز جامعه، ترویج قرآن و فعالیت‌های فرهنگی نیازی اساسی است که بیش از پیش باید به آن توجه شود.
وی افزود: نیاز فرهنگی جامعه موجب شده تا شهرداری‌ها برخلاف گذشته که بیشتر در حوزه عمرانی فعالیت می‌کردند به موضوعات فرهنگی واجتماعی توجه بیشتری نشان دهند.
این مسئول در ادامه به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در کرج اشاره کرد و گفت: نقش شهرداری کرج در حمایت از موسسات قرآنی انکارناپذیر است و برگزاری این مسابقات گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی به شمار می‌رود.
باغستانی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی محلات، بستر توسعه محله محوری و آشنایی نوجوانان با قرآن را فراهم می کند که این موضوع در کاهش معضلات اجتماعی و رشد معنوی جامعه اثرگذارخواهد بود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه ورزش در محلات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تشکیل کمسیون سلامت و ورزش در شورای شهر کرج اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد که برگزاری مسابقات ورزشی محلات از جمله این موارد است.
رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرج ابراز کرد: امسال 40 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که حضور مردم در این مسابقات یقینا در ارتقای سلامت روح و جسم و افزایش نشاط جامعه کمک می‌کند.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، امر به ورزش امر به معروف است لذا همه مسئولان باید این مهم را مد نظرقراردهند و برای ترویج ورزش و سلامت جامعه تلاش کنند.

captcha