منظور از «نعمت» در قرآن نعمت‌های دنیوی نیست/ «صراط مستقیم» راه میان افراط و تفریط است
کد خبر: 3545479
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
امام‌جمعه اهل‌سنت قشم:

منظور از «نعمت» در قرآن نعمت‌های دنیوی نیست/ «صراط مستقیم» راه میان افراط و تفریط است

گروه معارف: شیخ خطیبی با بیان اینکه منظور از نعمت در قرآن نعمت‌های دنیوی نیست، گفت: در سوره نسا پیامبران، شهدا، صدیقین و صالحان در رأس کسانی هستند که به آن‌ها نعمت واقعی ارزانی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل‌سنت قشم شب گذشته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه نعمت‌های دنیا دائم نیست و موقتی است گفت: منظور از نعمت در قران نعمت دنیوی نیست.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترن مصداق‌ هدایت «ایمان» است اظهار کرد: ایمان فضل و نعمت خداوند است که به انسان داده می‌شود و زمانی که مومن مشمول هدایت الهی قرار گیرد حلاوت و شیرینی ایمان را می‌چشد.
شیخ خطیبی با اشاره به اینکه صراط مستقیم راه میان افراط و تفریط است تصریح کرد: در سوره نسا پیامبران، شهدا،  صدیقین و صالحان در راس کسانی هستند که به انها نعمت واقعی ارزانی شده است.
وی با بیان اینکه نعمت ایمان با هیچ نعمتی دردنیا قابل مقایسه نیست گفت: نعمت‌های گذرای دنیا از بین می‌رود و انسان پس از دنیا همه این نعمت‌ها را فراموش می‍کند و با اعمال خود تنها می‌ماند.
امام‌جمعه اهل‌سنت قشم با اشاره به حال و هوای مومنان در آخرت گفت: انسان مومن با دیدن بهشت عذاب‌های دنیا را فراموش می‌کند، گویی هیچ رنجی در دنیا ندیده است.
captcha