وقف‌های جديد احصا شود
کد خبر: 3538918
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

وقف‌های جديد احصا شود

گروه اجتماعی: رئيس كميسون فرهنگی شورای اسلامی شهر كرج گفت: اولویت‌هایی برای ایجاد وقف‌های جدید احصا شود تا واقفان بتوانند با توجه به این اولویت‌ها اقدام به وقف بخشی از اموال خود کنند.

محمد صادق باغستانی، رئيس كميسون فرهنگی شورای اسلامی شهر كرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به فرهنگ سازی در خصوص احيا فرهنگ وقف، اظهار كرد: سنت حسنه وقف از دوران صدر اسلام مورد توجه بوده است و برای رفع کمبود‌های خانواده های فقیر از عواید این سنت حسنه استفاده می‌کردند.
 وی افزود: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان مؤمن قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل موسسه‌های خدمات‌رسانی به اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائما صرف آن شود.
 اين مسئول تصريح كرد: بی‌ترديد فرهنگ وقف یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که درباره ثواب و فضیلت آن نیز به طور مکرر در منابع فقهی یاد شده است حتی بنا به روایتی از امام صادق(ع) از آن به صدقه جاریه نام برده‌اند.
 باغستانی بیان کرد:وقف یکی از عمده‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی جهان اسلام و از ارزش‌های مطرح شده در جهان‌بینی دینی نیز به شمار می‌آید.
رئيس كميسون فرهنگي شورای اسلامی شهر كرج، گفت:در حوزه درمانی نیز نیازمند واقفان هستیم و در این راستا باید تلاش‌هایی داشته باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر كرج  در پایان بیان کرد: رسانه‌ها در توسعه و معرفی عمل الهی وقف بسیار تاثیر دارند و می‌توانند این حرکت را در جامعه جاری کنند لذا از آن‌ها انتظار داریم در این مسیر گام‌های موثرتری بردارند.
captcha