بازتاب «تدریس قرآن توسط معلم هندو» در رویدادنامه هند
کد خبر: 3535908
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

بازتاب «تدریس قرآن توسط معلم هندو» در رویدادنامه هند

گروه بین‌الملل: خانه فرهنگ ایران در بمبئی شماره 108 رویدادنامه و تحلیل فرهنگی هند را با اخبار و گزارش‌های اسلامی از جمله خبر «تدریس قرآن توسط معلم هندو» منتشر کرد.

بازتاب «تدریس قرآن توسط معلم هندو» در رویدادنامه هند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خانه فرهنگ ایران در بمبئی اخبار و گزارش‌های اسلامی و دینی مربوط به ماه گذشته میلادی(سپتامبر/شهریورـ مهر 95) را در شماره 108 رویدادنامه و تحلیل فرهنگی هند منتشر کرده است.  
«تدریس قرآن از سوی معلمی هندو» اولین خبر منتشره در ستون اخبار و گزارش‌های رویدادنامه است؛در این خبر آمده است: پوجا کوشواها «Pooja Kushwaha» یکی از دانش‌آموزان منظم کلاس دوازده (دیپلم) است که در هنگام غروب به 35 دانش آموز مسلمان قرآن تدریس می‌کند. کلاس او در حیاط یک معبد در شهر باستانی آگرا برگزار می‌شود.
«پوجا» با این که صرف و نهی زبان عربی برایش مشکل است با این حال توانسته قرآن را به صورت خوب به دانش آموزان آموزش دهد.  
وی گفت: در دوران کودکی با یک معلم قرآن آشنا شده و در کلاس‌های قرآنی حضور داشته و توانسته قرآن را فرا گیرد.  
مادر یکی از قرآن آموزان از اینکه چنین مدرسی برای فرزندش تدریس می‌کند، اظهار خرسندی کرد و گفت که پوجا کارش را خوب بلد است.
بنابراین گزارش، در ادامه شماره جدید رویدادنامه هند اخباری با عناوین «دادگاه شریعت را ممنوع کنید»، «برگزاری جشن تولد حضرت مریم(س))، «نصب بت در کلانتری توسط افسر مسلمان!» و «پیشنهادات علمای مسلمان در خصوص عید قربان» آمده است.
«هر گونه اقدام علیه ذاکر نایک یعنی اقدام علیه 200 میلیون مسلمان!»، «بخشش‌هایی که به مؤسسه تحقیقات اسلامی شده، همگی رشوه بوده است»، «تدابیر امنیتی شدید در روز عید قربان» و «داعش انسانیت را بدنام کرده است» از دیگر عناوین مطالب این نشریه است.
در دیگر صفحات نشریه نیز اخباری با عناوین «نمای باشکوه از اتحاد میان شیعیان و اهل سنت در لکهنو»، «برگزارنشدن نماز عید قربان در کشمیر»، «نظارت بیشتر بر مشروبات الکلی»، «هر ساله 100 هندی در مناسک حج فوت می‌کنند» و «تأسیس اولین بانک اسلامی در ایالت مهاراشترا» آمده است.
برای اطلاع از جزئیات بیشتری از خبر مربوط به «تدریس قرآن توسط معلم هندو» که پیش‌تر در ایکنا منتشر شده بود، اینجا کلیک کنید.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۲۱:۳۹
0
0
افرین به این همه رواداری مذهبی با ان که هندو است نه تنها اسلام رانفی نمی کند بلکه قران را نیز تدریس می کند.این حاصل دمو کراسی هندبزرگ است.به همین دلیل در هر محله از این کشور پیروان ادیان مختلف در کنار هم با صلح وصفا (البته اگر شیاطین وخناسان برای مطامع خود بین ان ها اختلاف نیندازند) زندگی می کنند
کاش ما مسلمانان هم از انها درس می گرفتیم واینقدر بر طبل اختلافات شیعه وسنی نمی کوبیدیم
captcha