ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب از سوی استان‌ها
کد خبر: 3535102
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
امیرزاده خبر داد:

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب از سوی استان‌ها

گروه ادب: مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ شیوه‌نامه خرید کتاب از سوی ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: نظر به سیاست‌های راهبردی معاونت امور فرهنگی در واسپاری وظایف تصدی‌گرایانه به استان‌ها، ضرورت تمرکززدایی از فعالیت‌های ستادی و مصوبات نشست تخصصی این معاونت با مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شیوه‌نامه تهیه و به استان‌ها ارسال شده است.
وی افزود: از اهداف این واسپاری می‌توان به تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی، حمایت از آثار مکتوب و تأمین و تجهیز کتابخانه‌ها در استان‌ها اشاره کرد.
امیرزاده درباره ساز و کار اجرایی خرید کتاب از سوی استان‌ها نیز گفت: هیئت خرید کتاب در هر استان از مدیرکل استان(به عنوان رئیس هیئت)، معاون فرهنگی استان(به عنوان دبیر هیئت)، رئیس اداره فرهنگی(به عنوان عضو) و دو نفر کارشناس پیشنهاد شده از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تائید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی درباره نحوه خرید کتاب از سوی این هیئت نیز گفت: کتاب‌های چاپ اولی که بیش از یک سال از انتشار آن‌ها نگذشته باشد، می‌تواند در جلسات این شورا مطرح شود. همچنین کتاب‌های ناشران آموزشی و تجدید چاپی اجازه مطرح شدن در این هیئت را ندارد. همچنین هیئت مجاز به خرید کتاب‌های ناشران غیر بومی نیست، مگر اینکه نویسنده ساکن آن استان باشد یا موضوع کتاب درباره آن استان باشد.
وی در پایان عنوان کرد: این آئین‌نامه روز گذشته (11 مهرماه) در 6 ماده و به همراه جزئیات به امضای معاون امور فرهنگی رسید و به استان‌ها ابلاغ شده است.
captcha