پخت یکصدوده هزار پُرس غذای متبرک علوی در خوزستان
کد خبر: 3531189
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

پخت یکصدوده هزار پُرس غذای متبرک علوی در خوزستان

گروه اجتماعی: دبیر اجرایی طرح بزرگ ضیافت علوی با اشاره به پنجمین سال اجرای طرح «ضیافت علوی» گفت: بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر از مردم ولایتمدار خوزستان همیشه قهرمان، از غذای نذری مولا علی(ع) بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام فاطمی‌کیا دبیر اجرایی طرح بزرگ ضیافت علوی در نشست هماهنگی که روز گذشته 27 شهریورماه در اهواز برگزار شد، از تهیه و توزیع یکصد و ده هزار پُرس غذای متبرک در این ضیافت و برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت طلاب و روحانیون جهادی اهواز، در روز عید غدیر خبر داد.

وی در این نشست با بیان این‌که هدف از اجرای این طرح بزرگ، آغاز فصلی نو در انجام کارهای خیرخواهانه است، گفت: اطعام روز غدیر ریشه در سنت اهل بیت عصمت و طهارت دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن غدیر در کنار طرح بزرگ ضیافت علوی، افزود: قرار است پیش از آغاز پخت غذاهای متبرک، مراسمی با حضور شخصیت‌های مطرح استان، برگزار شود.

دبیر اجرایی طرح بزرگ ضیافت علوی بابیان این‌که، غذاهای متبرک در روز عید غدیر میان مردم و مستمندان توزیع می‌شود، گفت: قرار است در روز عید سعید غدیر خم، این غذاهای متبرک در شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، دزفول، خرمشهر، لالی، اندیمشک، کارون و ایذه بین بیمارستان‌ها و مؤسسات خیریه و مناطق محروم حاشیه شهر اهواز توزیع شود.

وی، بابیان این‌که در پخت غذای تبرکی حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیش از یک تُن گوشت و چندین تُن برنج و حبوبات استفاده می شود، تصریح کرد: اگرچه تاکنون مقدار زیادی از مواد اصلی تأمین شده است اما همچنان نیازمند همکاری خیرین هستیم که در همین راستا، عشاق حضرت امیرالمؤمنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌کارت شتاب «۶۱۰۴۳۳۷۸۹۰۲۳۸۵۳۶» بنام هیئت روضه الزهراء واریز نمایند.

دبیر اجرایی طرح بزرگ ضیافت علوی با اشاره به پیشینه این طرح، افزود: اعتقاد، باور بزرگی است که شاید همیشه آن را ساده و روان در گنجینه خود نگاه‌داریم و هر زمانی به چیزی فراتر از خویش نیاز داریم، می‌توانیم با عنایت و مدد بزرگان دین، آن را کسب کنیم؛ به همین دلیل نیز هم‌اکنون پس از گذشت 4 سال از طرح «ضیافت علوی»، بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر از مردم ولایتمدار خوزستان همیشه قهرمان، از غذای نذری مولا علی(ع) بهره‌مند می‌شوند.

دبیر طرح ضیافت علوی، بابیان این‌که بیشتر مواد خام این طرح را مردم اهداء کرده‌اند، به زمان و مکان اجرای طرح اشاره کرد و افزود: محل پخت غذای نذری، بلوار جمهوری اسلامی، جنب مسجد الغدیر بوده و زمان توزیع غذا، سه‌شنبه رأس ساعت ۱۰ در همان مکان است، علاوه بر آن نیز تعداد زیادی غذا در بیمارستان‌ها و مناطق محروم اهواز توزیع می‌شود.

فاطمی کیا تصریح کرد: در حاشیه جشن غدیر، قرار است جشن گلریزانی برای 3 نفر از افرادی که به خاطر مشکلات مالی زندانی شده اند، برگزار و سپس به مدد آقا امیرالمؤمنین(ع) آزاد گردند.

captcha