افتتاح سه شبکه ماهواره‌ای و سراسری توسط آستان قدس
کد خبر: 3504487
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

افتتاح سه شبکه ماهواره‌ای و سراسری توسط آستان قدس

گروه اجتماعی: آستان قدس رضوی در آینده‌ای نزدیک سه شبکه ماهواره‌ای و سراسری با محوریت امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آستان قدس رضوی در آینده‌ای نزدیک سه شبکه متشکل از دو شبکه ماهواره‌ای و یک شبکه سراسری با محوریت امام رضا(ع) افتتاح می‌کند.
محمدامین توکلی‌زاده، مدیرکل روابط‌عمومی آستان قدس رضوی در همین خصوص گفت: چشم‌انداز و افق ما رسیدن به یک شبکه سراسری و دو شبکه ماهواره‌ای است و تعاملات این امر به منظور راه‌اندازی شبکه اختصاصی امام رضا(ع) با صدا و سیما آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تا زمان فراهم شدن زیرساخت‌های این اقدام، پر کردن یک ساعت از کنداکتور شبکه قرآن در دستور کار است تا یک دپوی تولیدی صورت گیرد؛ این شبکه‌ها به زبان‌های اسپانیولی، انگلیسی، عربی و اردو فعالیت خواهند کرد و اکنون در مرحله برنامه‌ریزی این اقدام هستیم.
توکلی‌زاده در ادامه در ارتباط با ساخت نخستین استودیوی آستان قدس رضوی ابراز کرد: ساخت این استودیو تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت داشته و از لحاظ ساختمانی تقریبا تکمیل است.
وی اضافه کرد: مکان‌یابی این استودیو نیز توسط بهترین کارشناسان صدا و سیما و حوزه تصویر انجام شده است؛ طبقه دوم صحن انقلاب که دارای کامل‌ترین المان‌های تصویری از قبیل سقاخانه، پنجره‌ فولاد، گنبد بارگاه و ... است، بدین منظور انتخاب شد.
captcha