مزایده برگی از قرآن خطی در لندن
کد خبر: 3490271
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

مزایده برگی از قرآن خطی در لندن

گروه بین‌الملل: مرکز مزایده «ساتبی» لندن، برگی از یک نسخه قرآن خطی کمیاب و نادر را به فروش گذاشته است.

مزایده یک برگ قرآنی در مزاد «ساتبی» لندن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «forsannet.com»، مرکز مزایده «ساتبی» لندن، از روز دوشنبه، 30 فروردین‌ماه، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها و حراجی‌های خود در زمینه آثار هنری تاریخی منطقه خاورمیانه را آغاز کرده است.

در این مزایده، علاوه بر این برگ از قرآن
که به خط کوفی تزئین‌ و به ارزش 200 تا 300 هزار پوند انگلیس قیمت‌گذاری شده، آثار هنری و فرهنگی متنوع دیگر نیز به حراج گذاشته شده است.

در حاشیه این حراجی، سلسله سمینارها و سخنرانی‌هایی با حضور پژوهشگران برجسته غرب آسیا برگزار می‌شود.

همچنین در حراجی این دوره، آثار مهمی در زمینه «هنرهای جهان اسلام» عرضه‌شده که یکی از آن‌ها صندوقی متعلق به دولت عثمانی و ساخته‌شده از مس، صدف و عاج است که به قرن 16 میلادی برمی‌گردد و ارزش آن بین 200 تا 300 هزار پوند انگلیس برآورد شده است.

فروش آثار کمیاب دوره عثمانی در حراجی ساتبی لندن

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه در این زمینه خبر داد: آثار کمیاب متعلق به دوره عثمانی‌ها نیز طی این هفته در خانه حراج ساتبی لندن از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

در مزایده این هفته خانه حراج ساتبی در لندن چندین اثر کمیاب متعلق به دوره امپراتوری عثمانی از جمله تابلوی به تخت نشستن عثمان دوم نیز به فروش می‌رسد.

انتظار می‌رود، این تابلو که در مزایده‌ای با عنوان «هنر جهان اسلام» به فروش گذاشته می‌شود، توجه علاقه‌مندان زیادی را جلب کند.

همچنین گفته می‌شود، ۴۰ اثری که در مزایده دیگری با نام «شرق شناس» به فروش خواهد رسید، بین ۲۰ هزار الی یک میلیون یورو به فروش برسد. در میان آثار به مزایده گذاشته‌شده اثر نقاش معروف ترکیه‌ای «شوکت داغ» نیز دیده می‌شود.

«کلاود پینینگ»، از مدیران خانه حراج ساتبی گفت: پیش‌بینی می‌شود نقاشی این هنرمند از ورودی غربی مسجد ایاصوفیه بین ۱۵۵ هزار تا ۲۳۲ هزار یورو خریدار داشته باشد.

تابلوی رنگ روغن هنرمند معروف ایتالیایی آلبرتو پاسینی که در سال ۱۸۸۲ یک آبنمای استانبول را ترسیم کرده و  اثر نقاشی آبرنگ جان فردریک لوئیز، هنرمند معروف انگلیس از مسجد سلطان احمد استانبول نیز از دیگر آثار عرضه‌شده در این حراجی است.

همچنین، حراجی جهانی «کریستی» که مزایده‌های بزرگی را در سطح کشورهای جهان برگزار می‌کند و مرکز آن در شهر «لندن»، پایتخت انگلستان قرار دارد، قرار است، دوم اردیبهشت‌ماه، یک مزایده بین‌المللی جهت فروش یک نسخه قدیمی قرآن متعلق به قرن ۱۴ میلادی و سه صفحه از قرآن «عثمان بن عفان» را برگزار کند.

۳ صفحه از قرآن منسوب به «عثمان بن عفان»(خلیفه سوم) با قیمت پایه ۴۴ هزار دلار و یک نسخه قدیمی قرآن که متعلق به قرن ۱۴ میلادی است، با قیمت پایه ۱۲ هزار دلار عرضه خواهد شد.

captcha