تحقق فرهنگ دینی با مشارکت حداکثری مردم ممکن می‌شود
کد خبر: 3489357
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
ناصری:

تحقق فرهنگ دینی با مشارکت حداکثری مردم ممکن می‌شود

گروه اجتماعی:‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: تحقق و اجرای هر چه بهتر فرهنگ دینی و اسلامی در گروه مشارکت عمومی مردم جامعه اسلامی است.

حسن ناصری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر 8 انجمن تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد که در این بین انجمن قرآن و نهج‌البلاغه توانسته جایگاه خوبی در بین هنرمندان پیدا کند.

وی با بیان اینکه انجمن قرآن و نهج‌البلاغه حضور موثری در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام مختلف را در دستور کار خود داشته است، تصریح کرد: برنامه‌های این انجمن کاملا علمی و با استفاده از محضر اساتید مجرب و صاحب سبک در حوزه علوم دینی و قرآنی برگزار می‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی باید نیازهای روز جامعه را مورد توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار کارگاه الحان قرانی با تطبیق بر الحان موسیقی ایرانی توسط این انجمن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر برگزار و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه فرهنگ یک جریان سیال است، خاطرنشان کرد: اگر هر فرد جامعه خود را در مسیر فرهنگ‌سازی و تعالی فرهنگ سهیم بداند، با حضور فعال و موثر خود می‌تواند نقش مهمی در این مسیر ایفا کند که اجرای هر چه بهتر فرهنگ دینی و اسلامی نیز در گروه مشارکت عمومی مردم جامعه اسلامی است.

این مسئول با اشاره به محورهای فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در سالجاری که با حمایت اداره کل در سطح شهرستان محقق می‌شود، تصریح کرد: از جمله مهمترین این محورها می‌توان به برنامه‌ریزی جهت فعالیت در حوزه عفاف و حجاب، توسعه و ترویج فرهنگ نماز، صیانت از حقوق شهروندی، صیانت از گروه‌ها و تشکل‌های غیردولتی و سازماندهی امور خبرنگاران افتخاری و پیگیری بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد که پس از تصویب اداره‌کل، در شهرستان پیگیری و اجرا خواهند شد.

captcha