تأسیس استودیوهای تولید محتوای قرآنی تنها در ۲ مؤسسه از ۳۶ مؤسسه متقاضی
کد خبر: 3455655
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
حجت‌الاسلام حشمتی اظهار کرد:

تأسیس استودیوهای تولید محتوای قرآنی تنها در ۲ مؤسسه از ۳۶ مؤسسه متقاضی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: با توجه به ارائه طرحی مبنی بر تأسیس استودیوهای تولید محتوای قرآنی از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد تاکنون تنها دو مؤسسه این طرح را اجرایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مردادماه سال جاری طرحی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت اشاد به اتحادیه ابلاغ شد، مبنی بر اینکه معاونت در مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد سراسر کشور اقدام به تأسیس استودیوهای تولید محتوای قرآنی می‌کند.

بر این اساس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در معرفی مؤسساتی که دارای سه شرط اختصاصی، 1- مؤسسه در مرکزیت استان واقع باشد، 2- مالکیت مؤسسه در اختیار خود مؤسسه باشد و 3- 60 متر فضای کافی ویژه استودیو در اختیار داشته باشد، اقدام کرد.

بر این اساس، 36 مؤسسه قرآن و عترت از سراسر کشور با شرط  دارا بودن این سه شرط به معاونت قرآن و عترت معرفی شدند.

اکنون و با گذشت 3 ماه از ابلاغ این طرح، سرنوشت این استودیوها را از معاون قرآنی ارشاد پیگیری کردیم.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه حمایت‌های معاونت از مؤسسات مردمی در چارچوب قوانین و مصوبات کمیسیون‌های شورای توسعه صورت می‌گیرد، گفت: در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی در چارچوب کمیسیون‌ها، بودجه فعالیت‌های قرآنی به دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی پرداخت شده است و معاونت تنها از فعالیت‌های مؤسسات حمایت می‌کند.

وی افزود:‌ در جهت ارائه خدمات به مؤسسات، تصمیم گرفتیم در مؤسساتی که دارای شرایط خاص باشند، استودیوی تولید محتوای قرآنی تأسیس کنیم، این استودیوها قابلیت ضبط دوره‌های آموزشی، برنامه‌های شاخص، تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و... را برای مؤسسات فراهم می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: این استودیوها در 2 مؤسسه که یکی از آن‌ها عضو ارشاد و دیگری عضو سازمان تبلیغات است تا پایان سال جاری تأسیس و به بهره‌برداری خواهد رسید.

captcha