«سفیر محشر»؛ اثری در بزرگداشت جان​باختگان منا
کد خبر: 3388955
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

«سفیر محشر»؛ اثری در بزرگداشت جان​باختگان منا

گروه اجتماعی: مدیر استودیو میثاق کانون فرهنگی بسیج شهید جهان‌آرا اهواز از تولید و ارائه اثر «سفیر محشر» در بزرگداشت جان​باختگان منا و به ویژه سه تواشیح​خوان خوزستانی خبر داد.

عباس معلا، مدیر استودیو میثاق کانون فرهنگی بسیج شهید جهان‌آرا اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه استودیو حدود دو سال پیش با رویکرد قرآنی و تولید محصولات مذهبی و ارزشی شروع به فعالیت کرد، از تولید اثری در خصوص منا خبر داد و گفت: فاجعه منا، واقعه بسیار جان‌سوز و ناگواری بود و همگان را غصه‌دار کرد. با وقوع این حادثه، برخی از دوستان به صورت خودجوش نشستند، یکی از شاعران، شعری را تنظیم کرد. حزن و اندوه تصاویر از یک سو و انزجار از عاملان این حادثه از سوی دیگر، به تولید یک اثر حزن​انگیز و حماسی شد.

وی افزود: همکاران تصویربردار، تصاویر نابی فراهم کردند و کار زیبایی تولید شد که به شبکه‌های مختلف ارائه شد و به دلیل اینکه تلاش شد یک کار قوی تولید شود، به موقع اجرا نشد و شاید در چهلم این حادثه مورد استفاده قرار گیرد.

معلا افزود: این کار به نام «سفیر محشر» تولید شد. در این اثر از زاویه دیگری به حادثه منا نگاه کردیم؛ ما ضمن اینکه عزادار تمامی حجاج جان‌باخته منا بودیم، به لحاظ اینکه خوزستان و به خصوص آبادان عزادار سه قاری و تواشیح‌خوان قدر خود بود و این حزن استان ما را چند برابر می​کرد، لذا با این رویکرد ابتدای محصول نوشتیم: «تقدیم به کبوتران عاشق و بلبلان حرم نبوی» که منظور از بلبلان حرم نبوی دوستان قاری ما بود.

captcha