اهداف و دستورکار یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی
کد خبر: 3382257
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
محمدنبی حبیبی تشریح کرد:

اهداف و دستورکار یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی

گروه سیاسی: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، دستور کار یازدهمین مجمع عمومی این حزب را استماع گزارش دبیرکل از فعالیت‌‌های سه‌ساله حزب، استماع گزارش هیئت‌نظارت از فعالیت‌های سه‌ساله، نقد و بررسی خط و مشی سه سال آینده و بررسی و تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای شورای مرکزی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، درباره یازدهمین مجمع عمومی این حزب امروز سه‌شنبه، 14 مهرماه 94 برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حبیبی در ابتدا اظهار کرد: مجمع عمومی حزب مؤتلفه هر سه سال یکبار تشکیل می‌شود که ما حدود شش ماه قبل از برگزاری مجمع عمومی، با تصویب شورای مرکزی همان دوره، ستاد برگزاری مجمع را تشکیل می‌دهیم که اداره مجمع عمومی حزب را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: دبیرکل این حزب تاکنون هیچگاه داوطلب عضویت در این ستاد نبوده است تا شورا به صورت مستقل از اعضای ستاد مرکزی تشکیل شود.

حبیبی در ادامه به بیان دستور کار یازهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه پرداخت و اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه مجمع عمومی، تعیین زمان مناسب برگزاری مجمع، تدوین‌ آئین‌نامه‌های لازم و انتخاب اعضای جایگزین اعضای شورای مرکزی در این مجمع انجام می‌شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: اگر در فاصله‌های مجمع قبلی و بعدی، به هر دلیلی، یک یا چند نفر از اعضای هیئت نظارت حضور نداشته باشند، در صورت رأی مجمع عمومی، افراد جدید جایگزین می‌شوند و این امر یکی از مهم‌ترین وظایف مجمع عمومی است.

حبیبی در ادامه، دریافت گزارش جامع از عملکرد سه‌ساله حزب،  تدوین برنامه‌های مجمع عمومی، صدور دعوت‌نامه برای شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی و دریافت اسامی داوطلبان عضویت در شورای مرکزی را از مهم‌ترین اهداف تشکیل یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی دانست.

وی گفت: هر عضوی از اعضای مؤتلفه در هر جای کشور می‌تواند داوطلب عضویت در شورای مرکزی باشد و حتی دیگران هم می‌توانند شخص دیگری را به عنوان نامزد معرفی کنند و اگر آن شخص پذیرفت، عضویتش پذیرفته می‌شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: اگر کسانی پیشنهاداتی برای تغییر برخی از مفاد اساسنامه داشته باشند مجاز هستند که نظرات خود را به ستاد برگزاری مجمع ارائه کنند تا به رأی گذاشته شود.
حبیبی در ادامه اظهار کرد: اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، دبیران استان‌ها و قائم مقام‌های آنان و مسئولان حوزه‌های سراسر کشور، اعضای مجمع عمومی حزب مؤتلفه محسوب می‌شوند.

وی افزود: در خصوص مسئولان سراسر کشور باید گفت که این افراد موظفند اعضای مجمع عمومی در هر استان را به ستاد برگزاری مجمع عمومی معرفی کنند و این شیوه انتخاب باعث می‌شود تا اعضای مجمع با مشارکت کلیه اعضای حزب انتخاب شوند تا آنها بتوانند نظرات بدنه حزب را  به مجمع عمومی منتقل کنند بنابراین اعضای مجمع به شیوه‌ای دموکراتیک انتخاب می‌شوند.

وی همچنین دستور کار یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی را استماع گزارش دبیرکل از فعالیت‌‌های سه‌ساله حزب،  استماع گزارش هیئت‌نظارت از فعالیت‌های سه‌ساله حزب، نقد و بررسی خط و مشی سه سال آینده حزب و بررسی و تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای شورای مرکزی عنوان کرد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: معمولا شورای مرکزی در هر مجمعی شعاری را انتخاب می‌کند که شعار مجمع امسال«پیش به سوی مجمع کارآمد، دولت کریمه و جامعه نمونه» است.

حبیبی در پایان گفت: انشاء‌الله یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی در 23 مهرماه برگزار خواهد شد.

captcha