سیاه‌پوش شدن دیوارهای مشهد در سوگ حاجیان منا/ آل سعود جوابگو باشد
کد خبر: 3372439
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
یک مستندساز اظهار کرد:

سیاه‌پوش شدن دیوارهای مشهد در سوگ حاجیان منا/ آل سعود جوابگو باشد

گروه هنر: مستندساز برجسته مشهدی با بیان اینکه حادثه منا باعث داغدارشدن بسیاری از خانواده‌ها شد، بیان کرد: خیلی از خانواده‌ها منتظر و چشم‌ به راه زائران‌شان بودند اما متأسفانه در و دیوار سطح شهر مشهد، سیاه‌پوش شد.

جمشید مجددی، مستندساز مشهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: حکومت آل سعود با توجه به بی‌کفایتی که انجام داده است باید پاسخ‌گو باشد زیرا این حادثه سال‌ها است که اتفاق می‌افتد لذا باید مدیریت درستی انجام گیرد و نباید از این فاجعه شانه خالی کنند.

این مستندساز ادامه داد: عدم امدادرسانی خوب و اجازه ندادن به مسئولان کشور موجب شد تا 300 نفر از هم وطنانمان مفقود شوند و هزاران نفر از مسلمانان جهان جان خود را از دست دهند و عده‌ای نیز مجروح باشند.

سیاه پوش شدن دیوارهای شهر در سوگ حاجیان منا

وی با اشاره به اینکه این حادثه باعث داغدارشدن بسیاری از خانواده‌ها شد، بیان کرد: خیلی از خانواده‌ها منتظر و چشم‌ به راه زائران‌شان بودند و می‌خواستند با پرچم سفید از آن‌ها استقبال کنند اما متأسفانه در و دیوار سطح شهر از جمله مشهد که بیشترین آمار شهدا را دارد، سیاه پوش شد.

مجددی با بیان اینکه خبر فوت حاج محسن ‌حاجی‌حسنی‌کارگر بسیار تاثربرانگیز است، ادامه داد: این حادثه موجب شد تا حرم امن الهی، مرکز ناامنی قرار گیرد از همین رو باید حکومت آل سعود که مدعی خادم حرمین شریفین است، جوابگوی چنین حادثه‌ای باشد.

آل سعود اعتقاد مسلمانان را هدف گرفته است

وی از ساخت مستندی درباره شهدا منای خراسان رضوی خبر داد و افزود: آن‌ها می‌خواهند این حادثه را کم رنگ جلوه دهند و کاری کنند تا اعتقاد مردم رنگ ببازد اما به سفارش صداوسیمای خراسان رضوی تا قبل از آمدن جنازه‌ها مستندی درباره شهدای منا خراسان رضوی تولید می‌شود که این طرح در مرحله گفت‌وگو باقی مانده است.

این مستندساز اظهار کرد: افرادی که به حج سفر می‌کنند انسان‌های پاکی هستند که خدا لیاقت زیارت خانه خودش را به آن‌ها داده است و اینکه هر ساله متأسفانه در مکه چنین حادثه‌ای دیده می‌شود، جای تأمل و بررسی دارد.

captcha