کانون‌های فعال فرهنگی هنری مساجد آذرشهربه 50 واحد می‌رسد
کد خبر: 3361598
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
تا پایان سال جاری؛

کانون‌های فعال فرهنگی هنری مساجد آذرشهربه 50 واحد می‌رسد

گروه اجتماعی:رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر گفت: تا پایان سال جاری تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان به بیش ا ز50 کانون می رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمدعلی قلی‌زاده، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر افزود: در حال حاضر 33 کانون فرهنگی و هنری در شهرهای شهرستان آذرشهر در بخش مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

وی برنامه های اصلی کانونهای مساجد را مسجد محور ذکر کرد و گفت : این کانون ها یا در شبستانهای مساجد و یا در کنار مساجد ایجاد شده و برنامه‌های عمده آنها در سمت و سوی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مساجد است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر اظهار کرد: به طور میانگین بیش از 50 نفر از جوانان و نوجوان اعضای هر کدام از کانون های فرهنگی مساجد است و در اوقات فراغت برنامه‌های متناسب با مساجد و فرهنگ اجتماعی اجرا می کنند.

قلی زاده هدف از تاسیس و توسعه کانون‌های مساجد را توجه جدی به امور فرهنگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: توسعه فضاهای سالم فرهنگی و اجتماعی موجب کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جوانان و نوجوانان می شود.

captcha