ایمان و تقوای الهی تنها محدود به انجام واجبات دینی نیست
کد خبر: 3341110
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

ایمان و تقوای الهی تنها محدود به انجام واجبات دینی نیست

گروه اجتماعی: مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی گفت: طبق آیات و روایات از ائمه اطهار(ع) ایمان شاخه‌های متعددی داشته و محدود به نماز و روزه نیست.

حجت‌الاسلام اباذربیگی، مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی بیگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: ایمان دارای تعابیر مختلف با موضوعات متفاوت در قرآن بوده و در طول زمان به بهانه‌های مختلف توسط انسان‌های مؤمن به خطر افتاده است.

وی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای تضعیف و تخریب ایمان مسلمانان افزود: اگر الگوی حاکم بر هر جامعه اسلامی غرب باشد، آن جامعه به انحراف کشیده شده و این مسئله امری غیر قابل انکار است.

بیگی اضافه کرد: فرهنگ غربی نشئت گرفته از ظواهر دنیوی بوده و هدف آن به انحراف کشیدن مسلمانان و دور کردن آن‌ها از مقدسات اسلامی و سوق دادن مردم به سوی ظواهر دنیوی است.

وی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی بر پایه عدالت اجتماعی بوده و در همین راستا این دین الهی برای مسلمانان مسیر زندگی توأم با سعادت دنیا و آخرت را نشان می‌دهد.

بیگی بیان کرد: درعصر حاضر جنگ تسلیحاتی مطرح نبوده و دشمن با ابزارهای مختلف مانند ماهواره و شبکه‌های اجتماعی به تهدید خانواده‌ها پرداخته و با جنگ نرم مقدسات و ارزش‌های اسلامی را تضعیف می کند.

وی افزود: با پیروی از الگوهایی مانند قرآن و پیروی از فرمایشات ائمه اطهار(ع) علاوه بر رشد فکری می توان با پیاده کردن این الگوها در زندگی کودکانی صالح با افکاری الهی و باورهایی راسخ و محکم به جامعه تحویل دهیم.

بیگی در پایان با تأکید بر دو یادگار گران بهای پیامبر(ص) افزود: آشنایی با سیره و زندگی اهل بیت(ع) و عمل به دستورات قرآن برای هر شخص واجب بوده و در سایه ایمان، زندگی انسان زیباتر شده و محبت انسان‌ها نسبت به یکدیگر بیشتر می‌شود.

captcha